رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی

رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی

قیمت املاک مسکونی در دبی طی ۱۰ ماه اول سال جاری میلادی در حالی ۲۱ درصد افزایش یافت که برنامه تسریع واکسیناسیون و سایر اقدامات دولت امارات باعث بهبود بخش املاک این کشور پس از همه گیری کرونا شده است.

به‌روزترین‌ها– به گزارش نشنال نیوز، قیمت املاک مسکونی در دبی طی ۱۰ ماه اول سال جاری میلادی در حالی ۲۱ درصد افزایش یافت که برنامه تسریع واکسیناسیون و سایر اقدامات دولت امارات باعث بهبود بخش املاک این کشور پس از همه گیری کرونا شده است.

بر اساس گزارش موسسه مشاوره جهانی نایت فرانک، میانگین قیمت مسکن در دبی از ۱۰۲۱ درهم به ازای هر فوت مربع در ماه ژانویه به ۱۲۳۵ درهم در هر فوت مربع (۳۳۶.۲۸ دلار) در ماه اکتبر ۲۰۲۱ رسیده است.

فیصل دورانی، رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه در نایت فرانک، گفت: موج رویکرد خوشبینانه در بازار امارات به سمت بیرون از این کشور انتشار یافته و توجه خریداران با ذائقه جدید و افراد غیر مقیم و بسیار ثروتمند را که برای اولین بار به این شهر هجوم می‌آورند… به خود جلب کرده است.وی گفت: فروش خانه هایی به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار اکنون ۷ درصد از کل معاملات این شهر را از نظر ارزش تشکیل می‌دهد، در حالی که میانگین این رقم در بلندمدت تنها ۲ درصد است.

بر اساس این گزارش، بازار املاک امارات متحده عربی که به دلیل رکود سه ساله قیمت نفت در پی نگرانی های ناشی از عرضه و شیوع بیماری همه گیر شاهد کاهش فروش بود اکنون با هجوم مردم برای خرید خانه های بزرگتر و با امکانات بیشتر در فضای باز، در حال بهبود است.

اقدامات حمایتی اقتصادی و ابتکارات دولت امارات مانند مجوز اقامت برای کسانی که بازنشسته و کارگران دورکار هستند، علاوه بر گسترش برنامه ۱۰ ساله ویزای طلایی به بهبود این بازار کمک کرده است.

 منبع: تسنیم