عرضه مستقیم لوازم خانگی به مصرف کنندگان

عرضه مستقیم لوازم خانگی به مصرف کنندگان

مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا اظهار می‌گوید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ملی برای عرضه مستقیم لوازم خانگی به مصرف‌کننده و حذف واسطه‌ها از بازار لوازم خانگی با عنوان جهاد کالا ایجاد شد.

به‌روزترین‌ها– بهنام شیری اظهار کرد: اولین نمایشگاه – فروشگاه این طرح ملی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است و از روز عید غدیر کار خود را شروع می‌کند و امیداوریم بتوانیم برای خدمت به همه هموطنانمان در تمام مراکز نمایشگاه‌هایی استان‌ها این نمایشگاه را برگزار کنیم.

مدیر اجرایی طرح جهادکالا ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط محرک اقتصاد کشور و شریان اصلی ایجاد اشتغال هستند، اما به طور معمول کمتر در بازار مصرف دیده می‌شوند و تولیدکننده برای اینکه بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند حتما باید با حلقه‌های واسطه همکاری داشته باشد، در غیر این صورت محصول آنها در بازار ارائه نمی‌شود و به ناچار از بازار خارج می‌شوند، از این رو در این طرح به دنبال آن هستیم که کالای ایرانی به طور مستقیم توسط تولیدکننده به بازار مصرف عرضه شود.

وی درباره جزییات برنامه‌ریزی انجام شده در این حوزه گفت: بر این اساس نقدینگی حاصل از فروش کالا به طور مستقیم به خطوط تولید کارخانه‌ها باز می‌گردد تا تولیدکنندگان برای افزایش تولیدات خود قدرتمند شوند و همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌ها حمایت‌های اعتباری نیز این برای این طرح جذب شده‌است و به خریداران انواع لوازم خانگی تسهیلات داده می‌شود.  در این طرح وجه پرداخت شده به صورت مستقیم به تولیدکننده پرداخت و خریدار اقساط را به بانک پرداخت می‌کند تا تولیدکنندگان سرمایه در گردش لازم را داشته باشند. در این طرح خریدارن می‌توانند کل یا بخشی از مبلغ کالا را با سود ۱۸ درصد بانکی و باز پرداخت ۳ تا ۵ ساله خریداری کنند.

وی درباره مدت بازپرداخت این تسهیلات گفت: افراد برای دریافت این وام در مبالغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیازی به معرفی ضامن ندارند و بانک‌ها از طریق اعتبارسنجی این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و برای مبالغ بیشتر نیاز به یک نفر ضامن وجود دارد که خود افراد نیز با ارائه گواهی کسر حقوق می‌توانند ضامن خود باشند؛ در این طرح تلاش شده تمام ضوابط قانونی بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات بانکی رعایت شود.

مدیراجرایی جهادکالا اظهار کرد: افراد برای خرید کالا می‌توانند به سالن‌های اختصاص یافته به نمایشگاه‌ها سالانه جهادکالا در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران یا سامانه اینترنتی نمایشگاه جهادکالا مراجعه و برای خرید اقدام کنند و محصول را درب منزل خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند به صورت آنلاین از طریق سامانه جهادکالا درخواست وام کرده و پس از واریز شدن تسهیلات اقدام به خرید کالا کنند، افزود: براساس برنامه زمان بندی شده، پس ازهفت روز از خرید، کالا را دریافت می‌کنند و هفت روز هم زمان دریافت خدمات پس از فروش و ضمانت تعویض کالا است.

شیری با بیان اینکه کالایی که از نمایشگاه و یا سامانه آنلاین خریداری می‌شود از نظر کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مطابق آنچه در بازار وجود دارد، در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، گفت: شرط حضور صنایع مختلف در این نمایشگاه داشتن استاندارد و خدمات پس از فروش است و تنها خود تولیدکنندگان می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند. اگر به هر دلیلی در زمان تعیین شده کالا به دست مصرف‌کننده نرسید، با واحد پشتیبانی جهادکالا تماس می‌گیرند و در اسرع وقت به درخواست ایشان رسیدگی می‌شود.

مجری طرح جهاد کالا که با یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، اضافه کرد: تولید کنندگان کوچک و با کیفیتی نیز در کشور وجود دارند که به دلیل اینکه شناخته شده نیستند، نمی‌توانند محصولات خود را در بازار عرضه کنند و برای ادامه فعالیت تحت برندهای بزرگ محصولات خود را عرضه می‌کنند و این روند باعث شده در بازار دیده نشوند، اما در این طرح زمینه گسترش فعالیت و توسعه بازار این تولیدکنندگان نیز فراهم می‌شود.

 منبع: ایسنا