نکات لازم برای انتخاب کابینت آشپزخانه

در انتخاب کابینت آشپزخانه علاوه بر زیبایی طرح و رنگ نکات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم

انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارها در طراحی دکوراسیون به شمار می رود.  امروزه با به وجود آمدن طرح ها و مدل های بسیار متنوع کابینت های آشپزخانه، انتخاب کابینت به امری دشوار تبدیل شده است. در دنیای امروز زیبایی و مدرن بودن کابینت های آشپزخانه بسیار مهم است. باید توجه داشته باشید که انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تاثیر بسزایی در زیبایی و دل نشینی خانه شما دارد. وبسایت کابینت بازار یکی از معتبرترین و به روزترین وبسایت های عرضه کننده انواع کابینت آشپزخانه با کیفیت های متنوع است. در انتخاب کابینت آشپزخانه علاوه بر زیبایی طرح و رنگ نکات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم پس توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات لازم برای انتخاب کابینت آشپزخانه

نکات مهم در خرید کابینت آشپزخانه

همان طور که ذکر کردیم کابینت های آشپزخانه یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های آشپزخانه به شمار می روند. بنابراین در هنگام خرید آن ها باید مواردی را به دقت در نظر داشته باشیم. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

  1. اندازه آشپزخانه: یکی از نکات بسیار مهمی که در انتخاب کابینت آشپزخانه باید در نظر داشته باشید متراژ آشپزخانه شما می باشد. کابینت ها باید با متراژ آشپزخانه شما هماهنگ باشند. با توجه به این که امروزه بسیاری از آشپزخانه ها دارای فضای کوچکی کی باشند بهتر است از کابینت های کشیده تا سقف استفاده کنید.
  2. نور آشپزخانه: نورپردازی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر انتخاب کابینت آشپزخانه دارد. در آشپزخانه های بدون پنجره و کم نور بهتر است از کابینت هایی استفاده کنید که نور را بازتاب می دهند. معمولا کابینت های گلاس برای این نوع آشپزخانه ها بسیار مناسب می باشند.
  3. قیمت: قیمت کابینت به عوامل مختلفی همچون متراژ، طرح، مدل، متریال استفاده شده در تولید کابینت، یراق آلات به کار برده شده و … بستگی دارد. توصیه می شود که در هنگام انتخاب و تصمیم گیری درباره نوع کابینت آشپزخانه به قیمت آن نیز توجه داشته باشید.
  4. کیفیت صفحه کابینت آشپزخانه: در ساخت صفحه کابینت های آشپزخانه از متریال های متفاوتی استفاده می شود. از آن جایی که صفحات کابینت آشپزخانه با مواد مختلفی همچون آب و روغن در تماس خواهد بود باید نسبت به آن ها مقاوم باشد. در هنگام خرید کابینت آشپزخانه باید به مقاومت آن ها در برابر رطوبت، حرارت و نفوذ آب دقت کافی داشته باشید. اغلب انتخاب کابینت هایی با صفحه های سنگی مانند سنگ کورین و کوارتز، مرمر و هم چنین صفحات گرانیتی، سرامیکی و صفحات استیلی ضد زنگ مناسب می باشند.
نکات لازم برای انتخاب کابینت آشپزخانه
  1. جادار بودن کابینت: از آن جایی که وسایل آشپزخانه بسیار زیاد بوده و به فضای بسیاری نیاز دارند، در هنگام خرید کابینت باید به جادار بودن آن ها نیز توجه کافی داشته باشید.
  2. نوع طراحی کابینت آشپزخانه: کابینت هایی که در بازار موجود می باشند به صورت کلی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب کابینت آشپزخانه باید در نظر داشته باشید طرح و سبک کابینت می باشد. انتخاب طرح و سبک کابینت ها به سبک دکوراسیون خانه شما بستگی دارد. اگر دکوراسیون داخلی شما کلاسیک است بهتر است که از کابینت های کلاسیک، و اگر دکوراسیون داخلی شما مدرن است بهتر است از کابینت های مدرن برای آشپزخانه خود استفاده کنید.
  3. انتخاب رنگ کابینت: می توان گفت که رنگ کابینت تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون کلی منزل شما دارد. اگر دیوار های منزل شما به رنگ روشن است بهتر است از کابینت های تیره استفاده نکنید، زیرا موجب می شود که منزل شما کوچک تر به نظر برسد. تنها در صورتی از کابینت های تیره استفاده کنید که فضای داخلی خانه شما دارای تم تیره است.
  4. تک رنگ و یا چند رنگ بودن کابینت: کابینت های آشپزخانه در مدل های متنوعی اعم از تک رنگ و دو رنگ عرضه می شوند. اغلب افراد بیشتر کابینت های تک را ترجیح می دهند. اما کابینت های دو رنگ نیز دارای جذابیت و زیبایی خاص خود می باشند. انتخاب این که کابینت های شما تک رنگ باشند یا دو رنگ کاملا بسته به سلیقه شخصی شما است.
نکات لازم برای انتخاب کابینت آشپزخانه

از آن جایی که آشپزخانه به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می شود و افراد روزانه وقت زیادی را در آن می گذرانند، کاربردی بودن فضای آن بسیار امر مهمی می باشد. به عنوان مثال اگر شما شخصی با قد بلند و یا کوتاه هستید باید کابینتی متناسب با قد خود برای آشپزخانه خود خریداری کرده تا بعدها در استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

 در انتخاب کابینت آشپزخانه سعی کنید از کوچک ترین فضاهای آشپزخانه نیز به صورت مفید استفاده کنید. سعی کنید کابینت هایی را انتخاب کنید که تمامی فضای آشپزخانه شما را در برگرفته و فضایی بلا استفاده باقی نماند، این گونه شما دارای آزادی عمل بیشتری در چیدمان وسایل آشپزخانه خواهید داشت. امروزه بیشتر از کابینت های کلاسیک مانند کابینت ممبران و کابینت های مدرن مانند های گلاس برای آشپزخانه ها استفاده می کنند زیرا علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد از مقاومت بالایی نیز برخوردارند.

و در آخر باید بگوییم که از آن جایی که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه به شمار می رود باید آن را به محیطی آرام و دلنشین تبدیل کنیم. یکی از عواملی که در تغییر این محیط به فضایی آرام و دلچسب کمک می کند کابینت های آشپزخانه است. از این رو انتخاب کابینت امری بسیار مهم بوده و باید با آگاهی و دقت کامل انجام شود. به منظور سفارش و خرید انواع کابینت های آشپزخانه می توانید به وبسایت کابینت بازار مراجعه کنید. کابینت بازار یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین ارائه دهندگان انواع کابینت آشپزخانه می باشد که سفارشات شما را از سراسر ایران می پذیرد. امیدواریم که موارد ذکر شده در این مقاله توانسته باشد شما را در انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه تان یاری کرده باشد.