هزینه برق در آلمان ۱۰ برابر شد

هزینه برق در آلمان ۱۰ برابر شد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شاخص قیمت برق در آلمان برای سال آینده میلادی در روز جمعه به بالای ۸۰۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسید که تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به‌روزترین‌ها– بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شاخص قیمت برق در آلمان برای سال آینده میلادی در روز جمعه به بالای 800 یورو در هر مگاوات ساعت رسید که تقریباً 10 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

قیمت‌ها در روز جمعه 7.6 درصد افزایش یافت و به 805.15 یورو در هر مگاوات ساعت در بورس انرژی اروپا رسید که این هفته 39 درصد افزایش نشان می‌دهد.

با نزدیک شدن به دوره سرمای زمستان، هزینه‌ها تقریباً به طور روزانه رکوردها را شکسته است. افزایش نگرانی‌ها در مورد قطع صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 1، موجب افزیش هزینه‌های انرژی شده است.

دولت آلمان قبلاً اپراتورهای گاز را ملزم کرده است تا انبارهای زیرزمینی را با رعایت یک برنامه زمان‌بندی دقیق پر کنند تا اطمینان حاصل شود که این کشور سوخت کافی در طول زمستان دارد.

بر اساس این برنامه، مخازن ذخیره سازی باید تا 1 اکتبر 85 درصد و تا 1 نوامبر 95 درصد پر شود. البته این در حالی است که کارشناسان در دستیابی به این هدف تردید دارند.

افزایش هزینه های انرژی به تورم دامن زده و به خانواده ها و کسب و کارها در سراسر اروپا آسیب رسانده است.

کشورهای اروپایی اقدامات شدیدی را برای محدود کردن مصرف انرژی از جمله ممنوعیت روشن کردن چراغ‌های نمای ساختمان‌ها و کاهش دمای گرمایش داخلی،‌ آغاز کرده‌اند.

 منبع: تسنیم