جزئیات پرداخت آنلاین خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان

جزئیات پرداخت آنلاین خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه طرح کروکی آنلاین مبنی بر پرداخت خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان طی دو تا سه هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: حق بیمه اربعین را ثابت نگه داشتیم و نسبت به میزان دو سال قبل تغییری نکرده است.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها»به نقل از ایسنا، مجید بهزادپور  امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: حق بیمه تولیدی در کشور را معادل ۲۷.۴ میلیارد دلار است که سهم صنعت بیمه ایران در دنیا ۰.۴ درصد است.

وی افزود: حق بیمه سرانه در ایران نیز ۳۲۲  میلیارد دلار است. همچنین، ضریب نفوذ بیمه نیز ۲.۴ درصد است. 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ حق بیمه تولیدی معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان که ۴۱ درصد رشد داشته است. در ۴ ماه ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است. 

بهزادپور ادامه داد: تعداد موارد خسارت پرداختی سال گذشته ۵۲.۵ میلیون فقره بوده که ۴۴.۶ درصد رشد داشته و این میزان در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز ۲۳.۶ میلیون فقره بوده که معادل ۵۰ درصد رشد داشته است. 

وی تعداد بیمه نامه صادره در سال گذشته را ۷۱.۳ میلیون فقره اعلام کرد و گفت: این میزان حدود ۴.۶ درصد رشد داشته است. 

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پروژه‌های این صنعت اظهار کرد: یکی از طرح‌های بیمه مرکزی، کروکی آنلاین است که برای تصادف‌های زیر ۲۰ میلیون تومان است و مردم اطلاعات مربوط را وارد می‌کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

حق بیمه اربعین را افزایش ندادیم 

وی تاکید کرد که این طرح با همکاری پلیس و صنعت بیمه اجرایی خواهد شد. قرار بود از این طرح در هفته دولت رونمایی شود که این امر به دلیل یکسری مسائل صورت نگرفت و طی دو تا سه هفته آینده از این طرح رونمایی می‌شود که در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای طرح کروکی آنلاین، یک سامانه تعریف کردیم که تاکنون پنج شرکت بیمه در این سامانه عضو شده‌اند. 

بهزادپور درباره بیمه اربعین نیز توضیح داد: با توجه به امکانات قانونی حداکثر مساعدت را در زمینه بیمه اربعین انجام دادیم  و حق بیمه اربعین را نسبت به میزان دو سال گذشته افزایش ندادیم و حدود ۳۵ درصد تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای را بیشتر کردیم.

 منبع: ایسنا