قیمت ماهی سرخو جنوب

قیمت ماهی سرخو جنوب

ماهی ها خواص های فروانی برای بدن دارند که هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. خواص درمانی ماهی سرخو جنوب باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند به خاطر داشتن ویتامینB6 و B12 خواص این ماهی را از بقیه ماهی ها متمایز کرده است.

ماهی سرخو منبع زیادی از سلنیوم دارد به خاطر ماده معدنی که دارد بدن انسان نیاز اصلی خود را از این ماهی دریافت می کند.

صید این نوع ماهی در فصل انجام می شود، گوشت این ماهی دارای فسفر بی نهایت و اسید های چرب امگا 3 می باشد.

خصوصیت مهمی که دارد سلنیوم های موجود در ماهی سرخو باعث شده است 39 درصد خطر احتمالی سرطان را کاهش می دهد.

وقتی ماهی را تازه خریداری می نمایید باید آن را تمیز کنید و داخل فریز های خانگی قرار دهید مدت زمان انقضاء ماهی از زمان صید به مدت 6 ماه آن را می توانید داخل فریز نگه دارید. برای رفع یخ زدگی ماهی به هیچ عنوان از روش های زیر آب گرم کرفتن یا روی حرارت قرار دادن استفاده نکنید 24 ساعت قبل ماهی را بیرون گذاشته تا با دمای محیط یخ آن باز شود و سپس با پودر ماهی آغشته کنید تا برای آُماده پخت شود.

 

ماهی سرخو جنوب

این نوع ماهی پر طرفدارترین غذای جنوبی ها محسوب می شود که از خاصیت های زیادی برخورد دار است ماهی سرخو جنوب دارای گوشتی لذیذ و نرم است که منبع پروتئین و سرشار از فسفر و امگا 3 می باشد.

این نوع ماهی دارای بوی مطلوبی می باشد و همچنین خار و تیغ های زیادی دارد از گوشت ماهی سرخو تهران بیشتر برای تهیه ی قلیه ماهی استفاده می شود.

این هم نوع ماهی دارای خاصیت های زیادی است که شامل جلوگیری از سرطان پروستات می باشد به دلیل چربی کم آن بهترین گزینه برای ورزشکاران می باشد زیرا با استفاده از این نوع غذا قند خون مصرف کننده به اعتدال می رسد و فسفر موجود در این ماهی برای سلامت استخوان ها اهمیت زیادی دارد.

قیمت ماهی سرخو جنوب

با استفاده از ماهی سرخو جنوب در وعده های غذایی خود دیگر نگران بیماری های قلبی خود نباشید زیرا این نوع ماهی برای مراقبت و سلامت قلب بی نظیر می باشد.

دهان ماهی سرخو نسبتا بزرگ بوده و کوهان دارد، این ماهی دارای 13-14 خار می باشد و گردن آن ها ضخیم و گوشتی است.

این نوع ماهی در خلیج فارس محبوبیت بالایی دارد، معمولا ماهیان بالغ در اطراف صخره های مرجانی یافت می شوند، تغذیه های این ماهی از غذا های دریایی مانند میگو و خرچنگ است.

بعد از صید این نوع ماهی از لحاظ تازگی و کیفیت آن بسیا حائز اهمیت است، با توجه به تازه بودن هنگام خرید ماهی سرخو باید دقت کافی داشته باشید که ماهی مورد نیاز خود تازه و با کیفیت باشد.

قیمت خرید روز ماهی سرخو اصل

با توجه به نوع بسته بندی و فصل صید ماهی سرخو اصل، قیمت خرید روز آن متفاوت می باشد و همچنین جالب است که بدانید زیستگاه اصلی این ماهی در جنوب ایران و اطراف جزیره های قشم، لارک، هرمز و کیش می باشد فصل اصلی صید این ماهی در اواخر پاییز و اوایل زمستان بوده و در این زمان اکثر صیادان منطقه به صید این ماهی مشغول می باشند.

بسیاری افراد به دلیل نا آگاهی از شکل ماهی تازه به خرید فیله ی ماهی می پردازند، اما تشخیص آن بسیار آسان است روش اول بوی ماهی است، ماهی تازه بوی جلبک و آب دریا می دهد در حالی که ماهی مانده بوی بد و آمونیاک می دهد؛ روش دوم پوست ماهی است که ماهی مانده به راحتی پوست آن کنده میشود ولی ماهی تازه پوست سفتی دارد.

قیمت ماهی سرخو جنوب

روش سوم چشم ماهی است که ماهی تازه چشمانی سفید و براق دارد و قیمت ماهی سرخو تازه کمی بالاتر است در حالی که ماهی مانده چشمانی کدر و آب مروارید مانند دارد روش چهارم آبشش ها است که ماهی تازه دارای آبشش قرمز و صورتی است ولی ماهی مانده آبشش های زرد، خاکستری و کدر مانندی دارد.

روش آخر شکم ماهی است که ماهی تازه شکمی سفت دارد درحالی که ماهی مانده شکمی متورم و شل دارد البته یک روش دیگری هم هست که بعد از پخت می توان آن را امتحان کرد و آن این است که ماهی تازه هنگام مصرف مزه ی ترش و اسیدی دارد.

بعد از خرید ماهی از فروشگاه باید فورا نسبت به پخت و مصرف آن اقدام نمود ولی در صورت مصرف ننمودن آن باید آن را فریز کرد و این فریز نباید بیشتر از چند روز طول بکشد، چرا که با ماندن زیادی ماهی در فریزر بافت خود را از دست داده و خواص آن از بین می رود.