پنیر تبریز سفید گوسفندی

پنیر تبریز سفید گوسفندی

بسیاری از افراد دوست دارند این پنیر تبریز را در خانه درست نمایند ولی از آنجایی که ممکن از تجربه کافی برخوردار نباشند نتیجه درجه 1 نباشد و همانند پنیر تبریز از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار نباشد.

اما برای اینکه آشنایی اجمالی با نحوه تهیه این پنیر و یا پودر پنیر همدان داشته باشد مختصر توضیحی در مورد تهیه این محصول به شما ارائه می دهیم. برای درست کردن این پنیر باید ابتدا شیر تازه و با کیفیت تهیه نمایید و آن را درون ظرفی بریزید و روی گاز بگذارید تا جوشیده شود. اگر می خواهید از حاشیه سود خوبی برخوردار گردید باید این محصول و نیز محصول  پنیر پیتزا موزارلا را به صورت عمده خریداری نمایید، مجموعه آراد برندینگ سالهاست که در این زمینه فعالیت می نمایند و پنیر تبریز با کیفیت تولید و  عرضه می نمایید.

این پنیر در انواع و اقسامی از بسته ها تولید و به بازار عرضه می گردد هم به صورت بسته بندی وجود دارد و هم به صورت فله می باشد. در ایران کارخانه های زیادی جهت تولید پنیر تبریز وجود دارد و میزان تولید این محصول و همچنین پودر پنیر خشک در کشور بسیار بالا می باشد. این پنیر یعنی پنیر تبریز همان طور که می دانید که یکی از مرغوب ترین محصول می باشد که به 3 شیوه تولید می شود یعنی ممکن است از شیر گاو یا شیر گوسفند و یا ترکیبی از هر دو شیر یعنی شیر گاو و گوسفند تهیه شود. همه نوع پنیری ما داریم هم سنتی و هم صنعتی اگر از نوع سنتی پنیر استفاده می نمایید باید توجه داشته باشید که از مکان و فردی معتبر آن را خریداری نمایید تا مبادا این محصول آلوده و یا فاسد باشد.

پنیر تبریز سفید

قیمت این پنیر به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید در نظر بگیرید این پنیر از چه شیری تهیه شده است و همچنین منطقه آب و هوایی که این شیر در آن تولید شده است نیز بسیار با اهمیت می باشد. همچنین برای بهره برداری از پنیر تبریزی باید از دستگاه های صنعتی زیادی استفاده گردد به همین جهت لازم است بدانید این تجهیزات از چه برندی می باشد و بهداشت این دستگاه ها به چه صورت می باشد. دقت داشته باشید وقتی این دما 70 درجه رسید حرارت آن را کم کنید و به مدت 13 دقیقه آن را روی گاز قرار دهید و بعد آنرا خنک کنید سپس مایه پنیر را روی آن بریزید وقتی کف کرد یعنی مایع به عمل آمده وقتی به این مرحله رسید باید شیر را تکان ندهید تا پنیر شما تهیه گردد.

پنیر تبریز سفید گوسفندی

همه تولید کنندگان و فروشندگان محصولات لبنی می دانند که پنیر سفید تبریز  یکی از بهترین و پرفروش ترین محصول در بین مصرف کنندگان لبنیات دارد. در بین همه نوع پنیرها و محصولات لبنی که در ایران وجود دارد پنیر بیشتر مورد توجه قرار دارد و در این میان پنیر تبریز و پودر پنیر نارنجی بسیار پرطرفدار می باشد و دارای بهترین کیفیت و خوش مزه ترین پنیر می باشد به نوعی تافته ای جدا بافته محسوب می شود. توجه داشته باشید این پنیر با توجه به اینکه از شیر گاو درست می شود ممکن است با پنیر لیفوان اشتباه گرفته شود و کسانی که از تجربه کافی در این مورد برخوردار نباشد ممکن است پنیر لیقوان را با پنیر تبریز اشتباه بگیرند که این موضوع برای تجار عزیز ممکن بسیار گران تمام شود و باید حواسشان باشد تا پنیر تقلبی به آنها نفروشند.

پنیر تبریز گوسفندی

بسیاری از افراد مبتدی به هنگام خرید پنیر نمی دانند که کیفیت پنیر تبریز اصل گوسفندی را چگونه تشخیص بدهند، یا اینکه نمی دانند که ویژگیهای اصلی پنیر لیقوان اصل چه می باشد. نوع سوم پنیر لیقوان، پنیر معمولی لیقوان می باشد که این پنیر نیز از شیر تازه گوسفند تهیه شده اما مراحل تولید آن مانند پنیر اعلا لیقوان نیست، در فرایند تولید این پنیر بلافاصله بعد از دوشیدن شیر تولید پنیر آغاز نمی شود و مدتی بعد اقدام به تولید این پنیر می کنند و همین امر باعث پایین آمدن کیفیت می شود که علت نام گذاری نیز همین هست و به همین علت به آن پنیر لیقوان معمولی یا پنیر سفید لیقوان گفته می شود.

پنیر تبریز سفید گوسفندی

ابتدا باید بگوییم که شرایط آب و هوایی روی ساخت و مراحل پنیر تبریز گوسفندی، همچنین کیفیت تولید بسیار اهمیت دارد و تاثیرات عجیبی می گذارد، مهم می باشد که در شرایط مناسب آب و هوایی پنیر لیقوان تولید شود، شرایط رشد گوسفند نیز بسیار اهمیت دارد چرا که اگر تغذیه گوسفند مناسب نباشد، شیر آن نیز مناسب نخواهد بود و کیفیت بد شیر باعث می شود که پنیر بسیار بد کیفیتی تولید شود و نتیجه نهایی بسیار بد خواهد بود. به این خاطر که در دامنه کوه های استان آذربایجان شرقی و دامنه های سهند گیاهان بسیار مناسبی برای خوراک دامها موجود می باشد، گوسفندان با خوردن آنها می توانند شیری با کیفیت تولید کنند که کاملا مناسب تولید پنیر با کیفیت گوسفندی می باشد.