رب انار خانگی شمال شیراز

رب انار خانگی شمال شیراز

رب انار ترش یکی از چاشنیهای بسیار منحصر به فرد و بی نظیری است که در اکثر مناطق کشور تهیه می شود و شاید بتوان گفت یکی از خوشمزه ترین انواع این محصول متعلق به شمال کشور و استان گیلان می باشد.

برایی تهیه و پخت یک رب انار ترش و خوش طعم همانطور که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شده است ابتدا لازم است که مقدار مشخصی انار تازه را به خوبی شسته و دانه کنید مقدار انار بستگی به خودتان دارد اما می توانید از حدود 10 کیلو انار استفاده نمایید، نکته بعد این که سعی شود که پره های سفید انار کاملا از دانه ها جدا شده و چیزی داخل دانه ها نماند.

اکنون دانه های انار را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و در حدود سه لیوان آب هم به آن اضافه کنید و روی حرارت گذاشته تا دانه های انار به خوبی له شده و پخته شوند.

در مرحله بعد باید دانه های پخته انار را درون یک سبد یا صافی که زیر آن قابلمه یا لگن قرار داده اید، بریزید تا آب انار خارج شده و صاف شود بهتر است با دست به خوبی دانه ها را فشار دهیم که آب آنها کاملا خارج شود.

بعد از این که آب انار کاملا خارج و صاف شد باید دوباره آن را روی حرارت قرار دهید تا چند ساعت جوشیده و به مرحله غلظت برسد در واقع آب انار باید به اندازه ای غلظت پیدا کند که از نظر شکل ظاهری مانند رب گوجه فرنگی شود البته رنگ و روی رب انار با رب گوجه متفاوت است و تنها از نظر میزان غلظت آنها را با هم مقایسه کردیم تا متوجه شوید که رب انار تا چه حد باید جوشانده شود.

در مرحله نهایی هم که رب انار آماده شد آن را از قابلمه خارج کرده و درون شیشه یا ظرف مخصوص بریزید و اجازه دهید کاملا سرد شود و بعد درب شیشه یا ظرف را ببندید و آن را در یخچال قرار دهید.

رب انار شیراز

یکی از شهرهای قدیمی که سابقه ای طولانی در تولید بهترین رب انارهای کشور را دارد شهر شیراز می باشد.

رب انار خانگی شمال شیراز

رب انارهای شیرین دارای طبعی سرد و معتدل است و خواص مصرفی نسبتا کمتری نسبت به رب انارهای ملس و یا ترش دارد، البته رب انار شیرین برای تقویت و تصفیه کردن خون مفید بسیار مناسب می باشد.

این ربها دارای رب انار سرشار از کربوهیدراتهایی به نام پلی فنولها می باشد که باعث پایین آمدن کلسترول منفی خون یعنی ال دی ال می شود، به صورت کلی رب انار شیراز اجازه نمی دهد که کلسترول منفی در عروق رسوب کند و فشار خون را بالا ببرد، مقدار زیاد کلسترول منفی در جریان خون باعث سخت شدن آنها می شود و منجر به اختلالات و حتی سکته قلبی شود پس حتما این خوراکی را برای داشتن زندگی ای سالم به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

رب انار خانگی شمال

از مناطق بسیار مهمی که مواد خوراکی بسیار باکیفتی را تولید می کند منطقه شمال کشور از جمله مناطق گیلان و مازندران می باشد، رب انار تولید شده در این مناطق از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

رب انار قوی تر از آب میوه های دیگر با سطح آنتی اکسیدان است، همچنین سه برابر بیشتر از چای قرمز و چای سبز آنتی اکسیدان وجود دارد، آنتی اکسیدانهای آب رب انار می توانند به از بین بردن میکروبهای آزاد، جلوگیری از آسیب به سلولها و کاهش التهاب کمک کنند، همچنین آنتی اکسیدانهای موجود در رب انار غلظت بالای باعث کند شدن و محافظت از افراد در برابر آلزایمر می شود.

رب انار خانگی شمال شیراز

همچنین یک قاشق رب انار اناربیش از ۴۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین سی را تامین می کند، این رب خوشمزه سالم ترین آب در این فرآیند برای قلب است و به نظر می رسد قلب و عروق محافظت شده اند، برخی مطالعات نشان داده اند که آب میوه یا کنسانتره میوه گردش خون را بهبود می بخشد و رگها را ضخیم و سفت نگه می دارد، همچنین رشد افزایش کلسترول بد در جریانها نیز می تواند کند شود.

استفاده از رب انار خانگی شمال می تواند به خوبی هر چه تمام تر باعث کاهش درد و افزایش بازیابی انرژی شود و همچنین آسیب کشیدنی ماهیچه ناشی از ورزش را مانند یک مسکن کاهد دهد به همین دلیل در صورتی که هر روز ورزش می کنید حتما این خوراکی را در رژیم غذایی خود قرار بدهید تا در صورتی که دچار درد بتوانید راحت تر با دردهای ورزشی کنار بیایید، همچنین این خوراکی قابلیت ضد تب دارد برای درمان تب موثر است و می تواند بدن شما را در زمان ورزش از آسیبهای حرکت زیاد مقاومتر کند.

رب انار خانگی ما چکیده تجربه و با بهترین کیفیت می باشد که شما می توانید با قیمتهای بسیار مناسب آن را با تماس با کارشناسان تولید ما تهیه کنید.