روند نزولی بیت کوین در اکتبر؟

روند نزولی بیت کوین در اکتبر؟

چشم انداز قیمت بیت کوین در ماه اکتبر با توجه به افزایش شاخص قدرت دلار و نرخ بهره فدرال رزرو مزیت را به خرس ها میدهد.

به‌روزترین‌ها– ده روز پس از اکتبر و پیش از گزارش تورم چهارشنبه در ایالات متحده، قیمت بیت کوین به پایینترین حد یک هفتهای خود سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین در ماه سپتامبر عمدتا به رنگ قرمز بود و در بیشتر یک ماه گذشته زیر ۲۰۰۰۰ دلار معامله شد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین همچنان در این محدوده پایین حرکت میکند و بسیاری از معاملهگران در این فکر هستند که آیا در این ماه شاهد افزایش قیمت قابل توجهی خواهیم بود یا خیر.

وضعیت فعلی بازار

هفته گذشته لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان داد که ۲۶۳۰۰۰ شغل در ماه سپتامبر به اقتصاد ایالات متحده اضافه شده است که بهتر از انتظار های بازار که حدود عدد ۲۵۰۰۰۰ شغل بود.

این داده ها برای دلار آمریکا که در حال حاضر قدرتمند است بسیار مثبت است که این قدرت دلار در حال حاضر از دلایل اصلی کاهش اخیر قیمت ها در بازار کریپتو و سهام بوده است.

با افزایش قیمت دلار در برابر اکثر ارزهای G-۷، قیمت کالاها و ارزهای دیجیتال کاهش یافت، زیرا تقاضا کاهش یافته است.

روز چهارشنبه، معامله گران منتظر انتشار گزارش تورم ایالات متحده خواهند بود که می تواند بر تصمیمات و سیاست های آتی فدرال رزرو تأثیر گذار باشد.

بسیاری بر این باورند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه اضافی (bps) افزایش دهد که احتمالاً باعث تقویت بیشتر دلار خواهد شد.

چشم انداز اکتبر

در زمان نوشتن این مطلب، BTC/USD زیر ۲۰,۰۰۰ دلار، با قیمت ۱۹,۱۰۰ دلار معامله میشود که اندکی زیر کف ۱۹,۳۰۰ دلار است.

شاخص RSI که نشان دهنده میزان قدرت در سمت عرضه و تقاضا در قیمت است در تایم فریم ۱۴ روزه به زیر ۴۶.۳۰ افت کرده است.

با نگاهی به نمودار، به نظر میرسد توقف بعدی این شاخص ۴۳.۰۰ باشد و در صورت شکست این محدوده، BTC احتمالا بهزیر ۱۹۰۰۰ دلار افت خواهد کرد.

همانطور که بیت کوین (BTC) به حرکت پایین تر خود ادامه میدهد، میانگین متحرک ۱۰ روزه اکنون شروع به تغییر مسیر کرده است و با یک متقاطع به سمت بالا، خبر از یک  شروع نزولی برای بازار می دهد.

اگر این حرکت به سمت پایین ادامه یابد، میتوانیم شاهد حرکت بیت‌کوین به سمت پایینترین قیمت ژوئن یعنی ۱۷۸۹۵ دلار باشیم.

 منبع: اقتصاد آنلاین