خرید انجیر سیاه خسروی

خرید انجیر سیاه خسروی

امروزه تغذیه برای حفظ سلامتی افراد، حرف اول را می زند و همین امر باعث شده تا عموم مردم به سراغ تنقلات سالم و خوشمزه ای نظیر انجیر سیاه خسروی و گلابی خشک بروند، چرا که این ماده غذایی از خواص فراوان برخوردار بوده و می تواند یکی از گزینه های مناسب برای میان وعده های غذایی کودکان ما باشد.

در حقیقت انجیر خشک از جمله مواد غذایی ارزشمندی است که می تواند در کنار چای به عنوان شیرینی استفاده شود و هم چنین بهترین گزینه در رژیم غذایی و در راستای کاهش وزن به شمار آید.

حال در مقاله شرکت آراد برندینگ به معرفی این نوع از انجیر خشک پرداخته و نکات مهم و کاربردی در خصوص خرید این محصول را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد تا در این راستا بسیاری از سوالات خوانندگان در خصوص انجیر سیاه خشک و فواید آن پاسخ داده شود.

انجیر سیاه درجه یک منبع غنی از فیبر است و فیبر موجود در انجیر خشک باعث درمان مشکلات دستگاه گوارش می شود بسیاری از افراد ممکن است که طی سالهای متمادی دچار بیماریهای گوارشی سختی باشند از جمله می توان به دل درد، دل پیچه و یبوست مزمن یک بیمار بسیار دردناک برای بسیاری از افراد است و معمولاً در طب سنتی و طبی علمی هم به مصرف انجیر توصیه می شود به صورت خیس شده می تواند آن را مصرف کنید و فیبر موجود در این انجیرها باعث درمان یبوستهای مزمن می گردد.

 همچنین مهمترین ماده غذایی و ویتامینی که در انجیر سیاه وجود دارد کلسیم بسیار زیاد و فراوان است شما می توانید به راحتی از کلسیم موجود در این میوه برای رشد بهتر استخوانهای کودکان استفاده کنید و برای درمان پوکی استخوان در بزرگسالی از مصرف انجیر سیاه غافل نشوید.

انجیر سیاه خسروی

همان طور که می دانیم میوه انجیر سیاه خسروی یکی از بهترین نمونه های این محصول می باشد که به دلیل طعم شیرین، بافت نرم و خواص فراوانش توانسته در میان دیگر گونه های انجیر، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

از ویژگیهای این نوع انجیر باید به پوست سیاه و گوشت قرمز رنگی که در وسط آن مشاهده می شود، اشاره نمود و البته طعم شیرین آن باعث شده تا علاوه بر مصرف آن به صورت تازه، برای موارد دیگری نظیر تهیه مربا، ژله، دسر، میوه خشک و غیره استفاده شود.

خرید انجیر سیاه خسروی

نکته جالب این جاست که انجیر سیاه خسروی نه تنها میوه ارزشمندی داشته، بلکه برگهای آن هم دارای خاصیت درمانی است، به این گونه که از برگهای پنجه ای شکل این درخت می توان برای دمنوش در طب سنتی استفاده نمود.

یکی دیگر از مزایای انجیر سیاه خسروی، سازگاری نهال آن با بیشتر مناطق ایران است، چرا که برای رویش این نهال نیاز به آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری همراه با تابش کامل آفتاب خواهیم داشت و از آن جایی که ارتفاع این درخت بین 4 الی 7 متر می باشد، بنابراین امکان کاشت آن در حیاط منازل مسکونی وجود داشته و ساکنین می توانند در کنار بهره بردن از میوه های درخت انجیر سیاه خسروی، از درخت آن هم به عنوان یک سایه بان در ماه های گرم سال استفاده نمایند.

خرید انجیر سیاه

امروزه با گسترش صنعت غذایی در کشور و به منظور نگهداری بهتر از میوه ها، افراد روی به خشک کردن آنها آورده اند و در میان میوه های خشک موجود در بازار انجیر سیاه خشک، یکی از محبوب ترین نمونه های موجود بوده که به دلیل طعم فوق العاده شیرین، میزان کالری پایین و ارزش غذایی بالا در سبد غذایی بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است.

خرید انجیر سیاه خسروی

البته لازم به ذکر است که انجیر سیاه خشک، به دلیل این که مصرف خوراکی داشته، با سلامتی انسانها رابطه ای مستقیم خواهد داشت و از این رو به افراد توصیه می شود تا در زمان خرید انجیر سیاه، دقت بالایی داشته باشند.

به گونه ای که در زمان انتخاب باید به میزان تازه بودن انجیر خیس شده و سالم بودن آن توجه ویژه نمود و در واقع هر گونه طعم و بوی ماندگی و وجود حشرات در این محصول نشان از فاسد شدن آن می باشد.

از سویی دیگر باید به نوع بسته بندی محصول و بهداشتی بودن انجیر سیاه خشک توجه ویژه نمود و هم چنین در زمان خرید نوشته های درج شده روی بسته بندی محصول نظیر تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت تولید کننده، علامت استاندارد و شماره بهداشت آن را در نظر گرفت.