راه اندازی داروخانه در کانادا

شغل راه اندازی داروخانه در کانادا شامل ترکیب و توزیع داروهای تجویز شده و ارائه خدمات مشاوره ای به مشتریان و نیز کادر درمانی می شود. برای شغل داروسازی در کانادا در داروخانه ها و مراکز درمانی امکان فعالیت وجود دارد. همچنین داروسازها در کانادا می توانند به صورت خود اشتغالی کار کنند. داروسازهای صنعتی در تحقیق، توسعه، ارتقا و ساخت محصولات دارویی فعالیت می کنند. این گروه در شرکت های دارویی و ادارات و آژانس های دولتی استخدام می شوند.

راه اندازی داروخانه در کانادا

افتتاح داروخانه در کانادا

این صنعت شامل مؤسساتی است که به نام داروخانه ها شناخته می شوند و عمدتاً در زمینه خرده فروشی دارو با نسخه یا بدون نسخه فعالیت می کنند. اکثر داروخانه ها در کانادا معمولاً تنقلات، لوازم آرایشی، محصولات بهداشت شخصی، کارت ‌های تبریک، لوازم التحریر و لوازم بهداشتی را هم خرده ‌فروشی می ‌کنند. داروخانه های کانادا ممکن است حتی محصولات تنباکو، وسایل جدید و کادو، دوربین‌ و لوازم عکاسی را هم خرده‌ فروشی کنند.

وضعیت بازار کار شغل داروسازی در کانادا در ده سال آینده

وضع آینده بازار کار شغل داروسازی در کانادا، بستگی به این دارد که در کجای این کشور کار و زندگی می کنید. طبق بررسی ها و تحقیقات آماری انجام شده، وضعیت بازار کار شغل داروسازی در کانادا در ده سال آینده در استان های بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان خوب است؛ در استان های آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور، نووا اسکاشیا، پرنس ادوارد آیلند و کبک، در ده سال آینده وضعیت شغل داروسازی متوسط خواهد بود. در سایر استان های کانادا، وضعیت بازار کار داروسازی در ده سال آینده مشخص نشده است.

طبق برآوردها، در ده سال آینده بازار کار شغل داروسازی در کانادا با مازاد شغل مواجه خواهد شد. در سال ۲۰۱۸ تعداد افراد مشغول به کار در حرفه داروسازی در کانادا ۴۳،۱۰۰ نفر، متوسط سن افرادی که در این حرفه مشغول فعالیت هستند ۴۱ سال و متوسط سن بازنشستگی آنان ۶۶ سال بود.

مهارت های مورد نیاز شغل داروسازی در کانادا

  • دادن نسخه های دارویی به مشتریان یا دیگر متخصصان بهداشت و سلامت و دادن مشاوره به آنها در خصوص نشانه ها، پادزهرها، تاثیرات منفی، علائم دارویی و دوز داروها
  • ترکیب محصولات دارویی تجویز شده از طریق محاسبه، اندازه گیری و مخلوط کردن مقادیر داروها و دیگر مواد لازم و پر کردن ظرف های مربوط با مقادیر درست
  • آماده کردن، بسته بندی، توزیع و نگه داری واکسن ها، سرم ها، فراورده های زیستی و سایر داروها و فراورده های دارویی به نحو مقتضی
  • نگه داشتن پروفایل دارویی مشتریان از جمله ثبت سموم و داروهای مخدر و داروهای کنترل شده
  • مشاوره به مشتریان در خصوص انتخاب و نحوه مصرف داروهای بدون نسخه
  • بررسی نسخه ها برای مناسب بودن دوزهای تعیین شده
  • کنترل کیفیت محصولات دارویی در طول تولید به منظور تضمین اینکه با استانداردهای قابلیت، خلوص، یکپارچگی، ثبات و ایمنی همخوانی داشته باشند.
  • تهیه فرمول محصولات دارویی جدید توسعه یافته توسط محققان پزشکی
  • تبلیغ محصولات دارویی برای متخصصان بهداشت و سلامت
  • آزمایش محصولات جدید دارویی برای بررسی ثبات و تعیین جذب و الگوهای از بین بردن بیماری
  • شرکت در تحقیقات برای توسعه داروهای جدید
  • تهیه و تنظیم اطلاعات مربوط به مصارف، ویژگی ها و ریسک های داروهای خاص
  • هماهنگی تحقیقات بالینی داروهای جدید
  • ارزیابی برچسب، بسته بندی و تبلیغ محصولات دارویی

کارآموزی در شغل داروسازی در کانادا

اگر در شروع کار هستید و می خواهید از فرصت های کارآموزی در کانادا استفاده کنید، می توانید در سایت های کاریابی به دنبال فرصت های کارآموزی باشد. دوره های کارآموزی به شما این امکان را می دهند که رزومه کاری خود را قوی تر کنید و آینده شغلی خود را بسازید. در دوره های کارآموزی داروسازی مهارت های شما تحت نظر متخصصان و داروسازهای باتجربه توسعه می یابد. به این ترتیب می توانید در مسیر آینده شغلی خود به موفقیت دست پیدا کنید. شایان ذکر است که گذراندن دوران کارآموزی از الزامات رشته داروسازی در کانادا محسوب می شود.

مهاجرت برای شغل داروسازی به کانادا

با توجه به رونق اقتصادی کانادا و نیاز این کشور به پذیرش بیش از پیش مهاجر از یک طرف و وجود موقعیت شغلی بسیار برای شغل داروسازی در کانادا، در حال حاضر، دولت این کشور روش های مختلفی را برای مهاجرت متخصصان رشته داروسازی در نظر گرفته است. از طرفی با توجه به اینکه در ده سال آینده تعداد مشاغل موجود برای رشته داروسازی با مازاد شغل رو به رو خواهد شد، به راحتی می توانید برای مهاجرت با مدرک داروسازی به کانادا اقدام کنید و شانس خوبی برای پیدا کردن شغل مناسب خواهید داشت. برای بهره بردن از این فرصت، می توانید به راحتی با مشاوران و وکلای تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان آنها برای پیدا کردن و انتخاب بهترین روش مهاجرتی استفاده کنید.

راه اندازی داروخانه در کانادا

خرید یا اجاره داروخانه در کانادا

یکی از سؤالات مهمی که در ذهن علاقه‌ مندان به سرمایه‌ گذاری از طریق راه اندازی داروخانه وجود دارد این است که خرید داروخانه بهتر است و یا اجاره آن؟ پاسخ اجمالی به سؤال این است که برای سرمایه ‌گذارانی که از ایران وارد کانادا می ‌شوند، اجاره داروخانه گزینه بهتری است. برای پاسخ کامل به این سؤال لازم است چند مطلب موردتوجه قرار گیرد:

اول اینکه هزینه خرید یک داروخانه در کانادا بسیار بالاست و شما باید قادر به پرداخت این مبلغ باشید. قیمت داروخانه ها نیز بستگی به مکان، میزان فروش، وسعت و… تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان عدد خاصی برای آن ارائه داد. با این‌ حال خریداری یک داروخانه مناسب در کانادا ممکن است تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.

بیشتر بدانید: nerkh dollar

مشکلی که وجود دارد این است که برای کسانی که به ‌تازگی و با ویزای موقت سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می ‌شوند، امکان دریافت وام بانکی سنگین وجود ندارد و آنها باید کل این مبلغ را به صورت نقد بپردازند. به همین دلیل خرید داروخانه برای این افراد چندان منطقی نخواهد بود.

خرید داروخانه در کانادا در صورتی به ‌صرفه است که شما بتوانید ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ خرید را از طریق وام تأمین کنید و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد باقی مانده را خودتان بپردازید. البته خرید داروخانه این مزیت را دارد که با افزایش قیمت ملک، قیمت داروخانه شما نیز افزایش پیدا می‌ کند و بنابراین از این ‌جهت می‌ تواند برای شما سودمند باشد.

برخلاف خرید، اجاره داروخانه در کانادا نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد. معمولاً قراردادهای اجاره داروخانه در کانادا به صورت ۵+۵+۵ تنظیم می ‌شوند. به این ترتیب که مدت ‌زمان اولیه قرارداد اجاره ۵ سال است و پس از اتمام ۵ سال، در مورد قیمت جدید با توجه‌ به شرایط تورم مذاکره مجدد صورت خواهد گرفت و این روند به همین شکل تا ۱۵ سال ادامه خواهد داشت. در این مدت مالک حق باز پس ‌گیری ملک از شما را ندارد و تنها می‌ تواند هر ۵ سال یکبار باتوجه‌ به نرخ تورم، میزان اجاره را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که برای اجاره کردن داروخانه، شما باید بتوانید مالک را قانع کنید که می ‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. داشتن تجربه اداره داروخانه یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد مالکین می‌ شود. همچنین باتوجه‌ به اینکه معمولا چند ماهی طول می ‌کشد تا داروخانه شما به سود دهی برسد، بهتر است که از ابتدا به‌ اندازه ۶ ماه اجاره خود را کنار بگذارید تا در پرداخت اجاره به مشکل بر نخورید.

از طرفی، با توجه‌ به اینکه در سال ‌های اخیر قیمت ملک در کانادا رشد قابل ‌توجهی داشته است، سرمایه‌گذاری از طریق خرید داروخانه می ‌تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند. دیگر مزیت خرید داروخانه این است که شما رئیس خودتان هستید و می ‌توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید و کسب و کارتان را اداره کنید و همین مسئله می‌تواند دست شما را برای شکوفا کردن بیزینس تان باز بگذارد.

از معایب مهم اجاره داروخانه در کانادا می‌ توان به این مسئله اشاره کرد که شما باید برای هرگونه تغییر اساسی، مجوز مالک را به دست آورید. البته توصیه می‌ کنیم که در قرارداد اجاره، بندهایی قرار دهید تا در مورد این مسئله اختیار عمل بالاتری داشته باشید. از دیگر معایب اجاره داروخانه هم می‌ توان به افزایش قیمت اجاره اشاره کرد. معمولاً درصورتی ‌که داروخانه عملکرد موفقی داشته باشد، مالکین افزایش زیادی در مبلغ اجاره در نظر می گیرند و این مسئله می ‌تواند سود شما را کاهش دهد.

امنیت شغلی داروسازی در کانادا

در کشور کانادا امنیت شغلی از اهمیت بالایی برخوردار است طوری که طبق تحقیقات و نظرسنجی های انجام شده، اکثریت مردم این کشور در مشاغل خود احساس امنیت می کنند. این کشور ضمن ارائه فرصت های شغلی بسیار در حوزه های مختلف، از جمله برای شغل داروسازی، اهمیت بسیاری نیز برای نیروی کار خود قائل است. اگر برای ورود به بازار کار شغل داروسازی در کانادا، در بیمارستان، کلینیک یا محلی دیگر استخدام شوید، از هر لحاظ احساس آرامش و امنیت خواهید داشت و با توجه به حمایت های موجود، می توانید شغل خود را حفظ کنید.

نکته ای که در این بخش باید به آن اشاره کرد، بیمه بیکاری شغل داروسازی در کاناداست. همانطور که گفتیم، دولت کانادا اهمیت بسیاری برای نیروی کار خود قائل است. بنابراین، اگر به هر دلیلی شغل خود را از دست دادید، درآمد خود را از دست نخواهید داد. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری، ۵۵% میانگین درآمد هفتگی شما خواهد بود.

درآمد شغل داروسازی در کانادا چقدر است؟

میانگین حقوق شغل داروسازی در کانادا ۹۴،۹۰۲ دلار کانادا در سال یا ساعتی ۴۸،۶۷ دلار کاناداست. در شروع کار، یک داروساز از حقوق سالانه ۵۰،۶۰۸ دلار کانادا در سال برخوردار خواهد بود. دستمزد داروسازهای با تجربه تا ۱۱۷،۵۶۶ دلار کانادا نیز می رسد.

استراتژی رشد و ایده های جدید در راه اندازی داروخانه در کانادا

وکیل یا مشاورانی پیدا کنید که در مورد بیزنس داروخانه خرده یا حداقل در مورد مشاغل خرده فروشی در کانادا تجربه و اطلاعات کافی داشته باشد. یکی از اولین گام ‌ها در راه‌ اندازی کسب ‌و کار داروخانه در کانادا، تنظیم وضعیت قانونی آن است. انتخاب اینکه یک شرکت سهامی خاص، مشارکت، شرکت با مسئولیت محدود راه اندزی کنید، بر امور مالی و عملیات داروخانه شما تأثیر گذار خواهد بود. وکیل یا مشاور می تواند در زمینه مراقبت های بهداشتی و قوانین راهنمای شما باشد.

شما همچنین به مشاوره یک حسابدار و یک کارگزار بیمه هم نیاز دارید و می توانید با کارشناسان در زمینه های دیگر از جمله املاک، فناوری و خدمات انسانی هم مشورت کنید.

راه اندازی داروخانه در کانادا

مدیریت مالی در راه اندازی داروخانه در کانادا

ایجاد سرمایه برای پرداخت هزینه ساخت فروشگاه، بازسازی، تجهیزات و سایر دارایی های ثابت. باز کردن تامین مالی موجودی برای پرداخت هزینه محصولات اولیه برای انبار کردن در داروخانه. عمده فروشان دارو در ابتدای کار معمولاً به شما شرایط مطلوبی را ارائه می دهند، اما باید توجه داشته باشید که بعید است حداقل برای شش ماه جریان نقدی مثبتی داشته باشید. درک نیازهای مالی کسب و کار به شما کمک می کند تا مشخص کنید که برای دریافت وام به چه کسی می توانید مراجعه کنید.

 داروخانه یک بیزنس منحصر به فرد است، زیرا وقتی نسخه ای را می پیچید، مشتری تنها بخشی از هزینه را پرداخت می کند و ممکن است مجبور باشید ۳۰ تا ۴۵ روز منتظر بمانید تا بقیه پرداختی را دریافت کنید. شما باید برای این تاخیر در جریان نقدی کسب و کارتان هم برنامه ریزی کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا