خانواده ام با صنایع دستی مسیر ثروت را یافت

تابلو ترمه

تابلو ترمه همانطورکه از نامش پیداس با استفاده از ترمه ساخته شده است پارچه ترمه بسیار نرم و لطیف است که دست بافت می باشد پود در پشت پارچه به صورت بازو با تراکم بالا می باشد. جنس پارچه ترمه از کرک و پشم و همچنین ابریشم است و بسیار اصیل و کهن است در تابلوهای معرق کاری در واقع با کنار هم گذاشتن تکه های این پارچه با هرجنس دیگری مثل چوب و شیشه یک اثر هنری بی نظیر خلق می کنند. ترمه بیشتر در بین مردم آسیا و بخصوص آسیای مرکزی شهرت دارد و درایران هم به دوران صفوی برمی گردد. این اثرهنری بسیار پرطرفدار می باشد از این محصول زیبا استفاده های فراوان زیادی می شود اصیل ترین و قدیمی ترین نوع ترمه از پشم و کرک است ومانند هنر قالی بافی با دست بافته می شود البته این محصول با ابریشم و توسط ماشین نیز بافته می شود شهرهای یزد و اصفهان دراین صنعت و هنرسرآمد و پیشتاز هستند.

خانواده ام با صنایع دستی مسیر ثروت را یافت

تابلو خاتم کاری

یکی از اصیل ترین و زیبا ترین شاخه های هنر و صنایع دستی خاتم کاری و ظروف مسی می باشد که از صنایع دستی خاتم کاری شده می توان به تابلو خاتم کاری اشاره نمود که در سایزهای بزرگ، کوچک و ساده در بازار عرضه می شوند.

این هنر خاتم کاری معمولا با مثلثهای کوچک و چند ضلعی خلق می شوند و این خاتم کاریها معمولا بر روی اشکالی نظیر چوب، فلزات و استخوان انجام می شود. همچنین در خاتم کاری بر روی تابلو از انواع چوبها استفاده می شود و هر کدام از چوبها رنگها و استقامت متفاوتی دارند.

خاتم کاری یکی از صنایع دستی در کشور ایران می باشد که از قدمت طولانی برخوردار است و از یکی از شهرهایی که این خاتم کاری در آن رواج بسیار دارد شهر اصفهان می باشد.

از خاتم کاری برای محصولات متنوعی مانند جاقندانی، جاسکه ای، قاب عکس، گلدان، انگشتر، خودکار، شکلات خوری، جا دستمال کاغذی و سطل استفاده می شود که در برخی مواقع از هنر معرق نیز در خاتم کاری با هم ترکیب می شوند.

خانواده ام با صنایع دستی مسیر ثروت را یافت

تابلو گل نقره

خرید تابلو گل نقره با ابعاد و طرح های زیبا در اصفهان عبارت است از یک تابلو به ابعاد ۱۰×۳۰ مستطیل شکل و درروی تابلو شیشه قرار می‌گیرد که با چسب و منگنه نصب می‌شود.

در قسمت پشت آن فیبر ۳ میل وروی فیبر پارچه جیر مخمل که با چسب برروی فیبر چسبیده می‌شود محتوی داخل آن چند شاخه و برگ وگل شکوفه و سنجاقک و سرگل که همه اینها دست ساز ویا پرسی است و با چسب برروی پارچه جیر مخمل چسبیده می‌ شود.

تابلو گل نقره P. V. C درصنایع پتروشیمی موجود است که این مواد از کلمات POLY. VINYL. CHLORIDE  که اینهااز نفت خام است ومواد اولیه تابلو گل نقره است ازنظر استحکام  تابلو نقره بسیار محکم واستقامت بالایی دارد واز زیبایی و تنوع بسیار زیادی برخوردار است وکاملا وزن تابلو گل نقره سبک میباشد وعایق بودن در برابر حرارت و اشتغال است ، کاملا خم پذیر و مقاوم دربرابر موادشیمیایی، قابل تبدیل به سطح صاف و صیقلی میباشد.

انعطاف‌پذیری منحصر به فرد تابلو گل نقره P. V. C ازمشخصه های دیگر آن می باشد همچنین شیارهای خالی پروفیلهای تابلو گل نقره P. V. C باعث کاهش انرژی است.

خانواده ام با صنایع دستی مسیر ثروت را یافت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا