با حبوبات پولدار شوید و صاحب کسب و کار خودتان باشید

با توجه به اینکه کشور ما خود تامین کننده انواع لپه است، این محصول می تواند شما را پولدار کند به طور کل جبوبات گزینه مناسبی برای کسب و کار به شمار می روند، زیرا جبوبات و به خصوص لپه کاربرد زیادی در غذا دارد، با این توضیحات شما می توانید با خیال راحت کسب و کارتان را در حوزه لپه آغاز کنید، در ادامه چند نوع لپه را به شما معرفی می کنیم. می توانید از این چند نوع ایده بگیرید و کسب کارتان را شروع کنید.

لپه مرغوب

لپه برای کم خونی و همینطور برای بیماران دیابتی و به خصوص برای کسانی که مشکل کم خونی و فقر آهن دارند بسیار عالی است و مصرف آن توصیه می شود. یک نکته ی بسیار مهم که با مصرف لپه مرغوب اتفاق می افتد این است که مانع پیشرفت سلولهای سرطانی می گردد و همچنین برای تنظیم نمودن فشار خون کمک شایانی می کند. طعم بی نظیر و لعابی که حبوبات به غذا ها می دهند باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد در واقع کمتر غذایی پیدا می شود که در آن از انواع حبوبات استفاده نشود. حبوبات یکی از انواع هستند که همیشه در انواع غذاهای ایرانی استفاده می شود از جمله انواع حبوبات می توان به عدس، ماش، لپه لوبیا سفید، لوبیا عروس،عدس قهوه ای و عدس نارنجی اشاره داشت.

با حبوبات پولدار شوید و صاحب کسب و کار خودتان باشید

لپه شامی

برای تهیه لپه شامی خوشمزه بهتر است از لپه های درشت و زرد استفاده کنید. این نوع لپه بیشتر در شهر تبریز کشت می شود و در این شهر هکتارهای زمین زیر کشت این غله مفید و خوشمزه قرار می گیرد و سالیانه حجم انبوهی از لپه در این شهر برداشت می شود. شهر تبریز به علت داشتن آب و خاک حاصلخیز، شرایط بسیار مطلوبی جهت پرورش نخود مخصوص لپه را داراست و لپه ی این منطقه بسیار با کیفیت می باشد. این محصول توسط دستگاه های صنعتی کارآمد و پیشرفته فرآوری و بسته بندی می شود و از نظر ظاهری درشت، یک دست و بدون لکه و خرابی است.

با حبوبات پولدار شوید و صاحب کسب و کار خودتان باشید

لپه ریز

از دیگر حبوبات مفید می توان به لپه اشاره کرد، مصرف لپه فواید زیادی برای سلامتی انسان ها به همراه دارد کنترل فشار خون جلوگیری از کم خونی افزایش انرژی جزئی از خواص لپه ریز محسوب می شود. لپه ها به خانواده لوبیا و عدس تعلق دارند، چیزی که لپه ی خشک راممتاز می کند روش هایی است که تهیه می شوند، آن هارنگ های سبز، قرمز وزرد دارند. لپه ی زرد مزایای تغذیه ای از جمله غنی بودن در فیبر رژیمی وپروتین بسیار دارد. لپه از کربوهیدرات ها قند فیبر رژیمی، چربی، و پروتئین چربی و پروتئین تشکیل شده است تپه حاوی ویتامینهای مانند ویتامینb1،b2، b5، b6، فس فرو منیزیم است.

با حبوبات پولدار شوید و صاحب کسب و کار خودتان باشید