آموزش و یادگیری مسیر ثروت را برای من هموار کرد

گاهی در زندگی بعضی از اتفاقات ما را سه سوته به هدفمان نزدیک می کند این موضوع برای من با تولید انواع ترشی اتفاق افتاد. شروع این کار باعث سرازیر شدن انرژی مثبت و ثروت به زندگی من شد.

ترشی لیمو ترش

ترشی لیموترش یکی از ترشی های بسیار خوشمزه می باشد که در فصل تابستان با رسیدن لیموترش تازه و شیرازی می توانید یک ترشی خوشمزه تهیه کنید که هم سالم و مقوی است و هم یک چاشنی فوق العاده در کنار غذا می باشد. شما می توانید ترشی لیموترش را به صورت اسلایس شده یا به صورت درسته تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. میزان تندی این ترشی به ذائقه شما بستگی دارد و شما می توانید فلفل را به دلخواه کم و زیاد کنید و یک ترشی ملس تهیه کنید.

یکی از مخلوطها یا معجونهای موثر در سلامتی لیمو ترش شیرازی با سیر خام می باشد، از جمله تاثیرات آن افزایش فیبرینولیتیک، کاهش فشار خون و کلسترول و تری گلیسیرید می باشد.

این نوشیدنی باعث کاهش کلسترول و رفع رسوب گرفتگی رگهای عروقی بدن می باشد، همچنین برای کاهش وزن و لاغری ترکیب بسیار مفیدی است که می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آموزش و یادگیری مسیر ثروت را برای من هموار کرد

ترشی مخلوط

ترشی مخلوط یکی از چاشنی‌های پرطرفدار، بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مصرف آن در کنار غذاهای سنتی ایرانی لذت خاصی به خوردن آن، می‌بخشد. درست کردن آن بسیار راحت و آسان است. برای درست کردن ترشی اگر یکسری نکات را رعایت، به اندازه ها و ادویه‌ها توجه کنید حتما یک ترشی بسیار خوبی خواهید داشت. فصل ترشی درست کردن معمولا از پاییز شروع شده و با سرد شدن هوا در کنار غذاها مصرف می‌شود.اگر به مقدار زیاد ترشی را درست کنید تا سالی دیگر ترشی خواهید داشت. ترشی‌ها اسم‌های مختلف دارند و با توجه به ذائقه خود می‌توانید ترشی را تند، نمکی یا شیرین کنید. معمولا ترشی به سمت طعم تند می‌رود. از ترشی‌های معروف ترشی بندری، ترشی لیته، ترشی بادمجان، ترشی هفت بیجار و ترشی مخلوط است.ترشی مخلوط همان طور که از اسمش پیداست با انواع سبزیجات از جمله خیار، پیاز ریز( اختیاری)، فلفل قرمز و سبز و … درست می‌شود.

آموزش و یادگیری مسیر ثروت را برای من هموار کرد

ترشی لیته

میدانیم که ترشی بندری و ترشی لیته  تند هم در فروشگاه ها به صورت آماده و بسته بندی شده وجود دارد و همین که می توان آن را در خانه به راحتی درست کرد و از طعم و مزه خانگی این ترشی پر طرفدار لذت برد، میزان تندی ترشی نیز به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید آن را حین درست کردن کم و زیاد کنید.

برای این منظور ابتدا مواد لازم برای ترشی لیته تند به روش بازاری را آماده می کنیم که شامل گل کلم، سیر، فلفل قلمی قرمز و سبز، خیار، بادمجان، سرکه قرمز، رب گوجه، نعنا خشک، مقداری نمک و تمبر هندی است که طعم آن را کاملا متفاوت و به شکل ترشی بازاری می کند.

برای شروع همه مواد را خرد کنید، مخلوط سرکه قرمز و تمبر هندی را روی حرارت بگذارید وقتی به جوش آمد همه مواد را به همراه رب و نعنا خشک درون آن بریزید، در صورت تمایل سیاه دانه و تخم گشنیز هم می توانید به آن اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بجوشد.

پس از نیم پز شدن سبزیجات خرد شده قابلمه را از حرارت بردارید تا خنک شود و بعد از آن داخل ظرف مورد نظر ریخته و داخل یخچال قرار دهید.

در این روش چون سبزیجات با سرکه پخته می شوند نیاز به چند هفته صبر کردن برای آماده شدن ترشی نیست و لیته تند و خوشمزه شما  بعد یک روزآماده است و می توانید با انواع غذاها میل نمایید.

آموزش و یادگیری مسیر ثروت را برای من هموار کرد