آیا بیت کوین از ۱۶ هزار دلار پایین‌تر می‌رود؟

آیا بیت کوین از ۱۶ هزار دلار پایین‌تر می‌رود؟

در سال ۲۰۲۱، میانگین قیمت بیت کوین ۵۸۹۲۷ دلار بود که نسبت به تعطیلات روز شکرگزاری در سال ۲۰۲۰ ، ۲۱۴ درصد افزایش یافت. همچنین در طول سه سال گذشته نشان می دهد که تعطیلات به عنوان یک کاتالیزور برای ورود بیت کوین به یک روند صعودی حرکت کرده است.

به‌روزترین‌ها– نمودار نوسانات قیمت بیت کوین نزولی است و انتظار بازار این است که قیمت بیت کوین از ۱۶ هزار دلار نیز پایین‌تر برود.

در همین رابطه با نگاهی به تاریخ این رمزارز اصلی در پایان سال و تعطیلات سال نو میلادی می‌توان تحلیلی تقریبی از وضعیت بازار و نوسانات بیت کوین به دست آورد. مشاهده رفتار بیت کوین در طول سه سال گذشته نشان می دهد که تعطیلات به عنوان یک کاتالیزور برای ورود بیت کوین به یک روند صعودی حرکت کرده است. در سال ۲۰۲۱، میانگین قیمت بیت کوین ۵۸۹۲۷ دلار بود که نسبت به تعطیلات روز شکرگزاری در سال ۲۰۲۰ ۲۱۴ درصد افزایش یافت. در واقع در تعطیلات سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین ۱۸۷۶۴ دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی سال ۲۰۱۹ با افزایشی ۱۶۲ درصدی از ۷۱۵۰ دلار به ۱۸۷۶۴ دلار رسید.

با این حال، بر اساس شاخص های مختلف تحلیل تکنیکال، روند صعودی روز شکرگزاری بیت کوین در سال ۲۰۲۲ کوتاه خواهد شد و طبق پیش بینی CoinCodex ، قیمت احتمالاً با قیمت ۱۶۳۵۳ دلار معامله می شود.

بررسی شرایط امروز نشان می دهد که قیمت بیت کوین در روز جشن شکرگزاری در سال جاری همچنان نزولی بوده و تاکنون نه تنها ۷۱ درصد از ارزش خود را از دست داده، بلکه تقریباً ۷۰۰ میلیارد دلار سهم بازارش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

با این حال تحلیل CoinMarketCap، این است که قبل از تعطیلات ۲۴ نوامبر، بیت کوین ماه را با قیمت ۲۰۶۲۳ به پایان خواهد رساند. در روز سه شنبه شاهد بودیم که قیمت بیت کوین با سود روزانه کمتر از ۰.۵ درصد به قیمت ۱۶۲۰۰ دلار معامله شد.

شایان ذکر است که اصلاح قیمت بیت کوین ، مستقیماً تحت تاثیر احساسات عمومی بازار ناشی از عوامل اقتصاد کلان مانند تورم است. بیت کوین همچنین تحت تاثیر پیامدهای ناشی از فروپاشی صرافی FTX قرار دارد. در همین رابطه مارک ماس، تحلیل گر کریپتوکارنسی معتقد است: روز شکرگزاری سال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین یک مسابقه سخت خواهد بود. ماس در توییتی در ۲۲ نوامبر اظهار داشت که تمرکز باید از قیمت به سایر معیارهای زنجیره ای مانند رشد و توسعه شبکه معطوف شود. در واقع نظر کارشناسان این است که اگر چه احتمال افزایش سالانه بیت کوین از آخرین تعطیلات شکرگزاری وجود دارد، اما سطوح بحرانی برای بیت کوین قبل از خروج از بازار نزولی شناسایی شده است. این یعنی قیمت ۲۰۲۰۰ یک سطح بسیار مهم است که به طور بالقوه به بیت کوین اجازه می دهد تا یک رالی جدید را آغاز کند.

 منبع: تسنیم