جزییات بیمه تکمیلی بازنشستگان؛ بیمه چقدر از هزینه های پزشکی را پوشش می دهد؟

جزییات بیمه تکمیلی بازنشستگان؛ بیمه چقدر از هزینه های پزشکی را پوشش می دهد؟

سقف تعهدات بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافت.

به‌روزترین‌ها– قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول آذرماه با بیمه آتیه سازان منعقد شد و براساس آن حق بیمه از ۹۱ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافت و بر همین اساس اعمال جراحی به سقف ۷۵ میلیون تومان رسید در حالی که سال گذشته این میزان ۴۵ میلیون تومان بود.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران از رایزنی برای پرداخت نیمی از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم از سوی کانون‌ها درحال انجام است و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت کند.

وی افزود: سال گذشته از ۹۱ هزار تومان حق بیمه ۴۵ هزار تومان را سازمان تقبل کرد اما حال به دلیل افزایش هزینه‌های درمان سهم پرداختی بیمه شدگان به بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته و به همین دلیل امسال نیز از مسئولان می‌خواهیم که ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

دهقان کیا گفت: در بیمه تکمیلی امسال سقف اعمال جراحی سرطان، مغز و اعصاب، نخاع، قلب، پیوند کلیه، ریه، مغز استخوان، دیالیز، خدمات بیماری کرونا، کلیه آزمایشات مرتبط با بیماران خاص و صعب العلاج و غیره به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

وی افزود: همچنین هزینه بستری عمومی و اعمال جراحی به شرط بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود با بیش از ۶ ساعت بستری در بخش غیراورژانس به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی، سرپایی مانند انواع آنژیوگرافی و سیتی آنژیوگرافی، انواع اسکن سه بعدی دندان، ماموگرافی، پزشکی هسته‌ای، نوار قلب، عضله و غیره به ۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی مانند جبران هزینه‌های جراحی مجاز سرپایی بدون بستری مانند بخیه، رادیوتراپی، تخلیه کیست و لیزردرمانی در موارد غیرزیبایی و هزینه‌های مربوط به جراحی‌های سرپایی مانند شکستگی، دررفتگی، گچ گیری و غیره به سه میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران تأکید کرد: هزینه‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هزینه رفع عیوب انکساری چشم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای یک چشم و ۹ میلیون تومان برای هر دو چشم در نظر گرفته شده است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

دهقان کیا گفت: برای پوشش هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب العلاج نیز مانند تومورهای بدخیم سرطانی، شیمی درمانی، تأمین هزینه داروهای اختصاصی درمان و داروهای جانبی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و غیره به ۲۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین برای انتقال بیماران با آمبولانس در داخل شهر یک میلیون تومان و بین شهری نیز دو میلیون تومان اختصاص یافته است.

 منبع: مهر