اصلاح بورس به معنای ریزش نیست/ بازار صعودی و قدرتمند خواهد شد

اصلاح بورس به معنای ریزش نیست/ بازار صعودی و قدرتمند خواهد شد

علی فراقی گفت: وقتی صحبت از اصلاح می‌شود تفاوت بسیاری با چرخش روند یا یک ریزش دارد چون فقط اصلاح‌ها لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی ما در بازار خواهند بود.

به‌روزترین‌ها– علی فراقی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با در نظر گرفتن بررسی‌های دیروز احتمال اینکه سهام بازار با افزایش عرضه به تعادل برسند زیاد بود، گفت: همانطور که از روند معاملات مشهود بود شروع اولیه قدرتمند تر برگرفته از رفتار پایانی معاملات دیروز بود که کم کم میل به بالا رفتن آن کاسته شد.

اگر بخواهیم به دور از دیدگاه کلی گرایانه اندکی جزئی‌تر به رفتار سهام نگاه کنیم به خوبی رفتار اصلاح گونه مشهود است البته باید پس از گفتن نکته اصلاح این موضوع را بیان کرد که همه بازار اصلاح از نوع قیمتی را تجربه نکردند یا نخواهند کرد زیرا ممکن است این اصلاح از نوع قیمتی یا زمانی باشد یا در سهم‌هایی ترکیبی از این دو نوع را در خود شکل دهد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: پس از آن هم وقتی صحبت از اصلاح می‌شود تفاوت بسیاری با چرخش روند یا یک ریزش دارد چون فقط اصلاح‌ها لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی ما در بازار خواهند بود. قسمتی را هم باید به ارزش معاملات اختصاص داد زیرا یک فاکتور قابل توجه در بازار است و نشانه خوبی از جذابیت یا عدم جذابیت برای افراد فعال در آن است و این مقدار از ارزش و خصوصاً حجم داد و ستدها ها نشان از توجه خوب به بازار است و فقط در مقطعی قرار دارد که افراد خصوصاً اشخاص تأثیرگذارتر در بازار در حال تصمیم گیری دوباره و تغییرات در سیستم‌های سرمایه گذاری و معاملاتی خود هستند.
فراقی افزود: پس از آن اگر نیم نگاهی به نحوه معاملات صندوق‌ها خصوصاً آن‌هایی که درآمد ثابت هستند داشته باشیم متوجه می‌شویم که اندکی از پول‌هایی که صرفاً ریسک گریز هستند و بسیار محتاطانه رفتار می‌کنند درحال نگاه کردن به سمت بازار هستند و آنچنان که باید در صدر توجه افراد برای داد و ستد قرار ندارند که این مورد به خودی خودی نوید روزهای بسیار خوبی را برای بازار سرمایه می‌دهد.
علی فراقی در پایان گفت: در پله آخر هم اگر به نمودارهای ورود پول حقیقی به بازار نگاهی داشته باشیم هرچند در وضعیت مساعدتری نسب به چند ماه اخیر داشته اما در زمان کوچک اندکی افت را شاهد بوده‌اند که پس از شکست مناسب این محدوده استراحتی شاخص انتظار وضعیت بهتری از آن می‌رود و در صورت همراهی این شاخصه از بازار می‌توان مسیر حرکتی را با ثبات و مستحکم‌تر در نظر گرفت و احتمال خواهد رفت این رفتار کم توان رو به بالای بازار به روز آتی هم منتقل شود و در نیمه دوم بازار شاهد بهبود این مسیر باشیم.

 منبع: مهر