کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی ماه

کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی ماه

بررسی بازار خودرو در یک ماهه دی ماه نشان می‌دهد که قیمت برخی از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو و تنها خودروی شاهین سایپا در آخرین روز دی ماه ( ۲۸ دی ماه) نسبت به نیمه‌های دی ماه، کاهش را تجربه‌ کرده‌اند؛ روند صعودی قیمت‌ها در بازار که از آذر ماه آغاز شد تا نیمه دی ماه آن چنان تند شد که در پایان دی که قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کرده، همچنان بالاتر از قیمت‌ها در ابتدای دی ماه است.

به‌روزترین‌ها– بررسی قیمت خودروها در آخرین معاملات رسمی دی ماه و مقایسه آن با قیمت‌ها در ۱۰ دی ماه، نیمه دی ماه (۱۷ دی) و پایان دی (چهارشنبه ۲۸ دی)، نشان می‌دهد که قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی ماه کاهش یافته است، اما آنقدر شیب افزایش قیمت‌ها که از آذر ماه آغاز شد، تند پیش آمد که حال، کمی از اوج فاصله گرفته، همچنان نسبت به ابتدای دی ماه، افزایشی است.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، سمند LX که در نخستین روز دی ماه، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت داشت، در ۱۰ دی ماه به ۴۷۰ میلیون تومان افزایش یافت اما در نیمه دی ماه به ۴۶۵ میلیون تومان بازگشت و این روند کاهش را تا پایان ماه ادامه داد و دی ماه را با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان تمام کرد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز در ابتدای ماه، ۵۴۰ میلیون تومان در ۱۰ دی ماه به ۵۷۰ و سپس در نیمه دی به ۵۶۵ رسید اما در روز ۲۸ دی ماه ۵۴۵ میلیون تومان معامله شد؛ مدل اتوماتیک آن هم دی ماه با بهای ۷۰۰ میلیون تومان آغاز شد در ۱۰ دی ماه ۷۲۵ میلیون تومان شد، در نیمه دی تا ۶۸۰ میلیون تومان پایین آمد و در پایان ماه ۶۶۰ میلیون تومان را ثبت کرد.

در ابتدای دی راناپلاس ۴۲۵ میلیون تومان و تارا ۵۹۰ میلیون تومان قیمت داشتند، این دو محصول ایران‌خودرو در ۱۰ دی ماه هم به ترتیب تا ۴۵۵ میلیون تومان (راناپلاس) و ۶۵۰ میلیون تومان (تارا) صعود کردند اما تا ۱۷ دی ماه راناپلاس ثابت ماند اما تارا مجدد عقب‌گرد قیمتی داشت و به ۶۲۰ میلیون تومان هم رسید؛ این دو محصول دی ماه را با قیمت‌هایی معادل ۴۴۰ و ۶۱۰ میلیون تومان به پایان رساندند.

دیگر محصولات ایران‌خودرو اگر چه در نیمه دی نسبت به ابتدای ماه، کاهش قیمت داشته‌اند اما مجدد در پایان ماه افزایشی ثبت شده‌اند.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز تنها قیمت شاهین است که کمی ارزان‌تر البته نسبت به نیمه دی ماه، شده است. این خودرو در ابتدای ماه ۴۹۵ میلیون تومان، در ۱۰ دی ماه ۴۵۴ میلیون تومان، در نیمه دی ۵۲۰ میلیون تومان و در پایان دی ماه ۵۱۰ میلیون تومان تعیین قیمت  شده است. 

مقایسه قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در پایان، نیمه، ۱۰ و ابتدای دی ماه به شرح زیر است:

کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی ماه
کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به نیمه دی ماه