محل مناسب پرورش هویج

در زمین، در تخت های مرتفع یا در پاسیو در وان ها - هویج را می توان تقریباً در هر جایی پرورش داد. آنها آفتاب کامل و خاک خوب حفر شده و بدون سنگ را ترجیح می دهند. بسترهای بهبود یافته با کمپوست خوب پوسیده ایده آل هستند، اگرچه بسترهایی که اخیرا کود شده اند ممکن است باعث چنگال شدن ریشه ها شوند.

برای بهترین نتیجه، هویج را از سبزیجاتی که تغذیه سنگین دارند مانند کلم دنبال کنید. البته باید بدانید که لیست قیمت روز کلم نسبت به هویج ارزان تر می باشد.

انواع مختلفی از هویج برای انتخاب وجود دارد. هویج‌های ریشه‌دار و به اندازه انگشت سریع‌تر هستند و ممکن است در گلدان‌های کوچک یا در خاک‌های سنگین‌تر که باعث چنگال شدن ریشه‌های بلندتر می‌شوند، رشد کنند. هویج با ریشه متوسط ​​یا بلند را می توان در خاک های سبک تر یا در بسترهای بلند یا ظروف عمیق پر از خاک گلدان پرورش داد. انواع محصولات اصلی برای کاشت در اواخر بهار برای تولید ریشه برای ذخیره سازی زمستانه مناسب هستند. هویج فقط به رنگ نارنجی نیست، یکی از گزینه های رنگارنگ متعدد، از جمله ریشه های بنفش، زرد، سفید و قرمز را امتحان کنید.

محل مناسب پرورش هویج

چه زمانی هویج بکاریم؟

هویج را از اوایل بهار تا اواسط تابستان بکارید تا از اواخر بهار تا اوایل زمستان بلند شود. ریشه های ذخیره شده تا بهار آینده شما را درگیر می کنند. اولین کاشت‌ های ارقام زودرس را در بسترهای گلخانه‌ای یا حلقه ‌ای یا گلدان‌ های زیر پوشش قرار دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از پوشش‌های ردیفی یا قاب‌های سرد، زودتر در بیرون بکارید. شما می توانید خیار را همزمان با هویج در گلخانه بکارید. لازم است بدانید در محل گلخانه صرفا محصولات به صورت فروش عمده خیار و هویج به مشتریان ارائه می شود.

برنامه ریز باغ ما می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً زمان شروع کاشت را تعیین کنید. به سادگی هویج ها را در یک ردیف یا تکه رها کنید، سپس روی فهرست گیاهان همراه برای تاریخ کاشت و برداشت بر اساس مکان خود کلیک کنید. افزودن محافظ محصول – به عنوان مثال پوشش ردیفی، تاریخ کاشت و برداشت را بر این اساس تنظیم می کند. به لیست گیاهان بازگردید، جایی که خواهید دید که خرماها اکنون نیم ماه زودتر از هویج های بدون محافظ هستند.

برای عرضه مداوم هویج، باید هر دو تا سه هفته یکبار یک ردیف بکارید و کاشت نهایی در اواسط تابستان با استفاده از یک رقم اصلی انجام شود.

محل مناسب پرورش هویج

شیوه ی صحیح کاشت هویج

هویج پیوند را دوست ندارد، بنابراین بهتر است آنها را مستقیماً در جایی که قرار است رشد کنند، بکارید. تمام سنگ ها را از خاک جدا کنید، اگر ریشه هویج به سنگ برخورد کند، چنگال می شود، سپس خاک را تا یک شیب خوب جمع کنید. لازم به ذکر است قیمت روز هویج در زمان کاشت این محصول افزایش چشمگیری دارد.

حالا ردیف های دانه خود را مشخص کنید. مته های بذر باید حدود یک چهارم اینچ (1 سانتی متر) عمق داشته باشند و ردیف ها با فاصله حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) از هم بسته به گونه ای که می کارید. دانه ها را به صورت نازک در طول ردیف بپاشید سپس خاک را در امتداد ردیف ببندید تا روی دانه ها بپوشد. بذر هویج بسیار کوچک است، بنابراین برای سهولت کاشت می توانید بذرها را با ماسه خشک مخلوط کنید که به پخش شدن بذرها در ردیف کمک می کند. پس از اتمام کار، ردیف را با تنوع و تاریخ برچسب بزنید.

برای کاشت در وان، ظروف را با خاک گلدان پر کنید و سپس به آرامی آن را بکوبید تا سفت شود. بذرها را خیلی نازک در بالای آن بکارید، سپس با یک چهارم اینچ (1 سانتی متر) لایه خاک گلدان بپوشانید. آب، سپس برچسب بزنید.

محل مناسب پرورش هویج