خواندنیخودروفناوری

رونمایی از آئودی TT کلاب اسپرت توربو کانسپت

این خودرو از طراحی مدل موفق آئودی 90 GTO IMSA (که در مسابقات دههٔ 80 میلادی حاضر بود) الهام گرفته است. زیر کاپوت آئودی TT کلاب اسپرت موتوری TFSI پنج سیلندر با حجم 2.5 لیتر قرار دارد که در دور موتور 3000 تا 7000 دور بر دقیقه، 600 اسب بخار نیرو و 649 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور پنج سیلندر اولین موتور TFSI با توربوهای الکتریکی است. به این ترتیب در آینده شاهد حضور این تکنولوژی در خودروهای دیگر آئودی خواهیم بود.

قدرت با گیربکس 6 سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. یک جفت توربین طوری تنظیم شده اند که عملاً لگ یا تأخیر را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که خودرو تنها در 3.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت 309 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. ویژگی دیگری که در آینده نزدیک در خودروهای آئودی خواهیم دید توربوهای این ماشین است. قدرت این توربوها از طریق زیرسیستم الکتریکی سفارشی 48 ولتی تأمین می‌شود.

آئودی TT کلاب اسپرت توربو از مدل آئودی TT پایه فعلی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در این آپدیت شاهد آیرودینامیک بهتر سپر جلو، چراغ‌های جلو LED، دیفیوزر هوا از جنس فیبر کربن، تکامل بال عقب و گلگیرهای بهبودیافته (که با ورود هوا ترمزها را خنک می‌کند) هستیم. این کانسپت همچنین بر روی رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی قرارگرفته که لاستیک‌های پیرلی P Zero آن را می‌پوشاند.

طراحی داخلی این خودرو با صندلی‌های سطلی شکل، با روکش آلکانترای نارنجی رنگ، کنترل چهار نقطه ای، دستگاه‌های دیجیتال قابل تنظیم، پنل فیبر کربن روی درب‌ها و فرمان چندمنظوره الهام گرفته‌شده از خودروهای مسابقه ای همراه شده که درنهایت با داشبورد و کنسول مرکزی مناسب باعث سبک‌تر شدن ساخت این کوپه شده است.

آئودی TT کلاب اسپرت توربو کانسپ مستقیماً مسیر تولید را طی نخواهد کرد اما می‌توان حضور توربوهای الکتریکی و زیرسیستم 48 ولت الکتریکی آن را زیر کاپوت خودروهای آینده آئودی انتظار داشت.

آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA آئودی 90 GTO IMSA

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا