استقبال ناچيز کاربران از سرويس تلويزيون همراه
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “بيزينس ويک”، در مارس 2007 ميلادي براي اولين بار شرکت “کوالکام” (QCOM)، 800 ميليون دلار براي گسترش سيگنال هاي تلويزيوني روي تلفن هاي همراه سرمايه گزاري کرد.
شرکت “وريزون وايرلس” اولين شرکتي بود که سرويس 8 کاناله شبکه هاي تلويزيوني را با قيمت 15 دلار در ماه از شبکه MediaFlo TV گرفته و براي تلفن هاي همراه ارايه داد.
شرکت AT&T نيز در اواخر سال 2007 اين سرويس را براي مشترکين خود ارايه کرد.
شرکت وريزون ، به عنوان يکي از ارايه کنندگان اين سرويس با وجود عدم ارايه آمار دقيق اعلام کرده است که استفاده کاربران از اين سرويس چندان چشمگير نبوده است و سرويس هاي ديگر مربوط به پيام کوتاه و دانلود موسيقي و سرويس هالي ايميل کامکان در راس هستند.
شرکت وريزون با 40 خط توليد تلفن همراه تنها 4 خط را به به تنظيم کننده هاي شبکه هاي تلويزيوني در گوشي اختصاص داده است.
شرکت AT&T نيز بدون ذکر علت ارايه سرويس MediaFlo را به تاخير انداخته است.
برغم اين که استفاده از تلويزيون همراه چندان گسترده نشدهاست اما ژاپن در اين زمينه پيشتاز بوده و براساس آمار شمار تلويزيون همراه که با شبکه زميني پخش ديجيتالي برنامه هاي تلويزيوني همخواني دارند از زمان راه اندازي سرويس تلويزيوني براي گوشي ها درسال 2006 ميلادي تا کنون به 20 ميليون دستگاه رسيد.
به گزارش گروه ترجمه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “وب پرونيوز دات کام” ، بنا براعلام ا”انجمن شرکت هاي کارير ارتباط از راه دور ” ژاپن ، Telecommunications Carriers Association تعداد اين سري از گوشي هاي همراه که در ماه دسامبر وارد بازار ژاپن شده است، بيش از يک ميليون دستگاه است.
شرکت ارايه کننده سرويس تلويزيوني ديجيتال “وانسگ” OneSeg ، امکان تماشاي برنامه هاي تلويزيوني را بطور رايگان براي کاربران ژاپني فراهم کرده است.
112/ 14