بانکداري همراه و خريد موبايلي روبه افزايش است

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اد هاک نيوز”، اين تحقيق نشان مي دهد که 16 درصد مشترکان تلفن همراه هم اکنون از سرويس هاي بانکداري همراه استفاده مي کنند، که 60 درصد اين افراد حداقل يک بار در هفته اين سرويس  را به کار مي برند.
بسياري از افرادي که تاکنون از سرويس هاي بانکداري همراه و خريد موبايلي استفاده نکرده اند به استفاده از آنها علاقه نشان داده اند.
35 درصد اين افراد اظهار داشته اند که به کنترل موجودي و انتقال وجوه نقد از طريق دستگاه هاي همراه علاقه مند هستند.
يک سوم افراد شرکت کننده در تحقيق اظهار داشته اند که علاقه مند به دريافت هشدارهاي پيام هاي کوتاه از جانب موسسات مالي خود هستند.
در اين تحقيق همچنين آمده است که خريدهاي موبايلي در حال افزايش است و حدود 25 درصد کاربران تلفن همراه که دسترسي به اينترنت دارند هم اکنون از دستگاههاي خود براي خريد کالا و سرويس هاي آنلاين از طريق کارت اعتباري استفاده مي کنند.
از هر پاسخ دهنده يک نفر (20 درصد) اظهار داشته اند که علاقه مند هستند يک روزي از تلفن همراه خود به عنوان “کيف پول موبايلي” استفاده کنند و هزينه ها مستقيمً با حساب موبايلي آنها محاسبه شود.
همچنين 10 درصد شرکت کنندگان اظهار داشتند که به شرکت در بازار بورس و انتقالات موبايلي تمايل دارند.
در ميان افراد شرکت کننده، مهم ترين مانع براي عدم پذيرش بانکداري و تجارت همراه، نگراني امنيتي درباره اطلاعات شخصي بوده است.
دو سوم شرکت کنندگان در اين تحقيق درباره استفاده از تلفن همراه براي انتقال اطلاعات مهم مالي خود ابراز نگراني کرده اند.
63 درصد گفتند که نگران سوء استفاده مالي ازسوي   کلاهبرداران و شيادان هستند.
61 درصد نيز درباره گم شدن  تلفن همراه که حاوي اطلاعات شخصي مالي است، ابراز نگراني کرده اند.
113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا