اختلافات نوکيا و کوالکام بالا گرفته است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، بر اساس قراردادي که در سال 1992 بسته شده و در سال 2001 نيز تمديد شده است شرکت نوکيا با پرداخت 1 ميليارد دلار اجازه استفاده از فن آوري هاي شرکت کوالکام براي سرويس هاي تلفن همراه گرفته است.
شرکت نوکيا مدعي است که نبايد براي استفاده از اين فناوري ها هزينه جديدي پرداخت کند در حالي که کوالکام قرار داد خود را با نوکيا تمام شده مي داند. مذاکرات اين دو شرکت کماکان ادامه دارد.
مرکز تحقيق و توسعه ارتباطات مخابراتي بي سيم آمريکا درآمد شرکت آمريکايي Qualcomm يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان تجهيزات ميکرو جهان را در فصل اول سال2008 ميلادي 2.4ميليارد دلار برآورد کرده است.
اين شرکت همچنين انتظار دارد که حدود95 ميليونCDMA را در کل بازارهاي جهاني عرضه کند و درآمدي در حدود 211ميليون دلار به دست آورد.
“پول اي جاکوبز”مدير کوالکام گفت که در حال حاضر تقاضا براي دستگاههايي مجهز به سرويس CDMAروز به روز در حال افزايش است وکوالکام با تمام امکانات در صدد ارتقاي چيپ ست هاي CDMA است.
شرکت نوکيا در سال 1865 در فنلاند تاسيس شده و دفاتر مرکزي آن درشهر “اسپو”  فنلاند قرار دارد.
اين شرکت درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت درسال 2007 ميلادي بيش از 51 ميليارد و 58 ميليون يورو و سود خالص آن 7 ميليارد و 205 ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا 31 دسامبر سال 2007 ميلادي 112 هزار و 262 نفر گزارش شده است.
112/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا