تمامي امور تصدي‌گري شرکت فناوري اطلاعات واگذار شد

به گزارش موبنا سعيد مهديون اظهار داشت: از ابتداي سال جاري هيچ کار تصدي‌گري و غير حاکميتي در مجموعه شرکت فناوري اطلاعات انجام نمي‌شود.
وي افزود: يکي از بندهاي مصوبه مرداد ماه سال گذشته هيات دولت، تفکيک وظايف حاکميتي و غير حاکميتي شرکت فناوري اطلاعات بوده است.
مهديون در خصوص اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، گفت: تمامي وظايف، نيروي انساني و پرونده‌ها در حوزه core و بخش‌هايي از Edge به شرکت ارتباطات زيرساخت منتقل شد.
وي ادامه داد: همچنين کليه وظايف نيروي انساني و قراردادها در حوزه‌هاي مديريت شبکه، پشتيباني بخش دسترسي و بخش‌هايي از Edge نيز به شرکت مخابرات ايران منتقل شده است.
مديرعامل ديتا خاطر نشان کرد:سال گذشته، کليه وظايف اجرايي در حوزه امور مشترکان نيز با کمترين تبعات براي مشترکان شرکت فناوري اطلاعات، به شرکت مخابرات ايران واگذار شد.
وي تأکيد کرد: بر اساس مصوبه دولت، شرکت فناوري اطلاعات مي‌بايست از فعاليت‌هاي اجرايي فاصله گرفته و توان خود را در حوزه‌هاي امنيت، هماهنگي پروژه‌هاي ملي و هدايت و توسعه فناوري اطلاعات به کار گيرد.
وي ادامه داد: در همين راستا نيز تاکنون موافقت‌نامه‌هايي که بايد تفکيک شده و همچنين اصلاحيه مورد نياز بودجه سال 87 اين شرکت آماده شده است.
رييس هيات مديره شرکت فناوري اطلاعات تصريح کرد: در پايان ماه جاري، جلسه مشترک مجمع عمومي شرکت‌هاي مخابرات ايران، ارتباطات زيرساخت و فناوري اطلاعات به منظور بررسي مسائل باقي‌مانده تشکيل خواهد شد.
وي افزود: پيش نويس مواردي که قرار است در اين جلسه مطرح شود آماده شده و مشخص شدن مسائل ملي ميان سه شرکت، يکي از بندهاي آن است.
128/13
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا