انعقاد قرارداد 44/1ميليارد دلاري اريکسون با چين

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”کارل هنريک اسوانبرگ”مدير و مدير عامل اريکسون  در اين باره گفت:نوکيا قراراست در اين طرح با چاينا موبايل و چاينا يونيکام دو اپراتور بزرگ اين کشورهمکاري کند.
وي افزود:بر اساس اين چارچوب همکاري اريکسون پشتيبان اصلي تجهيزات شبکه راديويي و مرکزي چاينا موبايل به منظور گسترش پوشش دهي و افزايش حجم سرويس هاي فناوري GSMوGPRS  در19 منطقه کشور چين است .
اسوانبرگ همچنين از اريکسون به عنوان پشتيبان و توسعه دهنده اصلي شبکه هاي GSMچاينا يونيکام در 10منطقه از چين نام برد و خاطر نشان کرد اين شرکت موظف به ارايه راهکارهاي چند رسانه اي براي سرويس هاي WAPاين اپراتورتعيين شده است.
وي اعلام کرد که چين قصد دارد با سرعت هر چه تمام تر فناوري هاي ارتباطي را در اختيارمردم خود قرارداده و بازار ارتباطي اين کشور را گسترش دهد تا از اين راه بتواند به رشد اقتصادي و اجتماعي چشمگيري دست يابد .
وي اين حرکت را زمينه ساز تسلط بربازارهاي بين الملي عنوان کرد.
تعداد کابران تلفن همراه چين تا ماه اگوست 2007حدود 515 ميليون نفر و ضريب نفوذ آن 39.01درصد اعلام شده  و”چاينا موبايل”و “چاينا يونيکام” و اپراتور مهم اين کشور است.
اپراتور چاينا موبايل از نظر تعداد کاربر در چين و سراسر جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
تعداد مشترکان اين اپراتور تا 2سپتامبر 2007حدود349ميليون 66هزار نفر بوده است.
چاينا يونيکام با 157ميليون و 500هزار کاربرو ارايه سرويس هاي GSMوCDMAرتبه دوم را در جدول اپراتورهاي اين کشورو رتبه سوم جهان را دارا مي باشد.
فروش تلفن همراه در اين کشور آسيايي در سال 2007ميلادي بين 130تا190ميليون دستگاه بوده است.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا