تعرفه 10 درصدي واردات گوشي مانع نابودي توليد داخل نمي شود

“حميد رضا منجي” در گفت و گو با موبنا اعلام کرد، با تصويب 10 درصدي تعرفه، کارخانجات موبايل قطعا تعطيل خواهند شد و با توجه به سرمايه‌گذاري توليدکنندگان در اين صنعت، ضررو زيان اصلي نيز متوجه توليدکنندگان خواهد شد.
وي افزود: تغيير سياست هاي دولتي مبني بر نوسان هاي ايجاد شده در ميزان تعرفه واردات گوشي تلفن همراه چندان مناسب نبوده و در هر دوره از اين تغييرات توليدکنندگان داخل زيانده اصلي بوده اند.
منجي خاطرنشان کرد: هم اکنون اين موضوع باعث سرگرداني توليدکنندگان گوشي تلفن همراه شده است به طوري که تا نهايي شدن اين موضوع، کارخانجات موبايل در اين زمان هيچ گونه فعاليتي را از خود نشان نخواهند داد.
شرکت نيمه هادي عماد از جمله شرکت هاي داخلي بود که طي دو سال گذشته طي توافق با وزارت صنايع قصد داشت گوشي تلفن همراه در داخل کشور توليد کند اگر چه در زمان حاضر گوشي هاي توليدي اين شرکت با برند “هيوندايي” به بازار عرضه شده است اما حجم اندک گوشي هاي اين شرکت مانند ديگر شرکت هاي توليدي در اين زمينه،نشان از شکست اين طرح دارد.
تعرفه واردات گوشي تلفن همراه در حدود دو سال پيش با هدف حمايت از توليدات داخل از 4 به 60 درصد افزايش يافت ولي با گذشت بيش از يک سال به دليل عدم تحقق تعهدات توليد کنندگان داخلي و در پي آن افزايش ورود گوشي هاي قاچاق، اواخر سال 86  اين تعرفه مجدا از 60 به 25درصد كاهش يافت.
روز 11 فروردين کميسيون ماده يک ميزان 4 درصد را پيشنهاد کرد و روز گذشته 10 درصد تصويب شد.
129/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا