رويکرد کاربران آلماني به دانلود آهنگ هاي موبايلي

به گزارش گروه اخبار خرجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اي مارکتر”، آمار منتشر شده توسط شرکت GfK Panel نشان مي دهد که در سال گذشته 2/5 ميليون آهنگ کامل توسط تلفن هاي همراه دانلود شده است که نسبت به سال 2006 ميلادي  53 درصد افزايش داشته است.
درآمد فروش آهنگ هاي تلفن همراه در آلمان 8 ميليون يورو برآورد شده و قيمت هر آهنگ به طور متوسط 42/1 يورو بوده است.
اگرچه درآمد حاصل از فروش زنگ هاي موبايل هنوز از آهنگ هاي کامل بيشتر است اما دانلود زنگ هاي موبايل در آلمان با کاهش مواجه بوده است.
کاربران آلماني 2/23 ميليون زنگ موبايل در سال 2007 دانلود کرده اند که در مقايسه با رقم  2/29 ميليون در سال 2006 از کاهش قابل توجهي برخوردار بوده است.
درآمد زنگ هاي موبايل با 26 درصد کاهش به 53 ميليون يورو رسيده است  و اين تقريبا  6 برابر درآمد آهنگ هاي کامل است؛ اما اگر کاهش دانلود زنگ موبايل توسط کاربران آلماني به همين منوال ادامه پيدا کند جايگاه زنگ هاي موبايل در صنعت موسيقي تلفن همراه متزلزل خواهد شد.
تعداد کاربران آلمان تا پايان سپتامبر 2007ميلادي بيش از 92ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور 112.7درصد اعلام شده است.
در اين کشور چهار اپراتور ارتباط از راه دور فعاليت مي کنند که T-mobile با 5/34 ميليون کاربر تلفن همراه در جايگاه اول قرار دارد.
112/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا