ارتباطاتفناوری

افزایش نرخ تلفن ثابت تنها به سود سهامداران مخابرات تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار موبنا، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به اظهارنظر شرکت مخابرات ایران مبنی بر ارائه برنامه توسعه مخابرات به دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: “براساس بند 9 مصوبه 184 کمیسیون درخصوص تعرفه مکالمه تلفن ثابت و همراه، شرکت مخابرات ایران مکلف شده بود برنامه سرمایه‌گذاری و توسعه کمی و کیفی شبکه موضوع پروانه‌اش را تا تاریخ 93/6/31 به کمیسیون ارائه و حسب تصمیم کمیسیون اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورد که تا آن تاریخ چنین برنامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال نگردید.
آنچه در متن نامه منتشر شده به امضای مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که پنج ماه پس از تاریخ مقرر ارسال شده است، صرفاً یک جزوه حاوی یک پاورپوینت درخصوص عناوین برنامه‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران و برنامه تغییر ساختار سازمانی و فنی در این شرکت بوده و فاقد برنامه‌های توسعه کمی و کیفی بویژه در شبکه تلفن ثابت بوده است.
ضمن آنکه این برنامه باید به صورت یک بسته کامل حاوی پروژه‌ها، زمانبندی اجرائی، اعتبارات منظور شده و نحوه اجرای آن باشد و به تایید هیات مدیره و مجمع شرکت مذکور نیز رسیده باشد تا پشتوانه اجرایی داشته و بتوان بر مبنای آن، برنامه‌های توسعه شرکت را پیگیری نمود.
متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده است که مدیریت این شرکت به فکر جبران عقب ماندگی، توسعه شبکه و بروزرسانی آن برای ارائه خدمات مطلوب به مردم نبوده است و تصمیمات اخیر مجمع شرکت مخابرات ایران نیز نشان می‌دهد این شرکت هیچ برنامه و تصمیم جدی برای توسعه و بهبود شبکه خود را ندارد.
بدیهی است با حضور رقبای جدی برای خدمات تلفنی در حوزه تلفن همراه، صرف افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت بدون تغییر در پارادایم ارایه خدمات، نمی‌تواند به حل مشکلات شرکت مخابرات ایران در این خصوص کمک کرده و صرفاً باعث خروج منابع بیشتر به نفع سهامداران عمده خواهد گردید.
129/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا