پولدارهای ایرانی تمایلی به خرید گوشی های لوکس و گران قیمت ندارند

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از برخی منابع بازاری، طی سه سال گذشته، گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت بالای ده میلیون تومانی در بازار کشورمان از محبوبیت زیادی برخوردار بود، اما این در حالی است که از اواخر سال گذشته تا کنون بازار این نوع گوشی ها با بی رغبتی پولدارهای تهرانی همراه شده است.
“محمد نجاری” یکی از فروشندگان گوشی های لوکس در این باره می گوید: در چند سال اخیر برندهای لوکس در ایران نمایندگی‌های مختلفی داشتند و این گوشی‌ها به شکل سفارشی از انگلیس و امارات و سایر کشورها وارد می‌شد.
وی افزود: در این میان ورتو، یکی از برندهایی بود که در تهران چندین نمایندگی‌ داشت و بسیاری پولدارهای ایرانی مشتری ثابت خرید این گوشی‌های لوکس بودند اما هم اکنون میزان واردات این گوشی ها به کشور کاهش یافته است.
این فعال بازار معتقد است که در این روزها، بیشتر خریداران گوشی‌های لوکس، مشتریان گوشی‌های آیفون اپل شده‌اند و این گوشی‌ها را لوکس می‌دانند و در این میان عده‌ای هم هستند که نسخه‌های لوکس گوشی‌های اپل را سفارش می‌دهند که در ساخت آنها از طلا یا الماس استفاده شده است.
البته قاب‌های لوکس برای گوشی‌های آیفون، طرفداران بی‌شماری پیدا کرده به طوری که بسیاری از این قاب‌ها هم از برندهای لوکس هستند و با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند که البته اگر از نمایندگی‌های اصلی خریداری شود زیرا نمونه‌های تقلبی آنها نیز در بازار زیاد است.
در همین حال برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند که از سویی دیگر نباید وفور برندهای تقلبی و چینی گوشی‌های لوکس را در خوابیدن تب این مدل گوشی‌ها نادیده گرفت.
تا دو سه سال گذشته نمایندگی‌ها به شکل مسافری واردات این مدل گوشی‌ها را انجام می‌دادند، زیرا فقط در طول ماه لازم بود که چند مدل سفارشی از کشورهای مختلف وارد کنند و سود زیادی برای این شرکت‌ها در بر داشت، اما کم‌کم نمونه‌های تقلبی این گوشی‌ها در بازار زیاد شد که با قاب‌های چینی و دست دوم به فروش می‌رسید. بر این اساس این مدل گوشی‌ها به دلیل نبود ضمانت، مشتریان خود را از دست داد.
اگرچه نمی‌توان وجود برندهای تقلبی در بازار این مدل گوشی‌ها را دست‌کم گرفت اما به نظر می‌رسد تب گوشی‌های لوکس در همه کشورهای دنیا کم شده زیرا این روزها اپلیکیشن‌ها حرف اول را می‌زنند و خاص بودن گوشی به کارایی آن مربوط می‌شود.
بنابراین مشتریان ترجیح می‌دهند که یک گوشی با کارایی بالا داشته باشند تا یک گوشی لوکسی که فقط ظاهر زیبایی دارد.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا