هلاکت 45 تروریست در صحرای سینا

سرهنگ «محمد سمیر» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ارتش مصر در درگیری امروز خود با تروریست های مسلح 20 تن از آنها را در منطقه جبل العلیقه در شیخ زوید به هلاکت رساند.

وی افزود: این در حالی است که در این عملیات 5 تن از نیروهای ارتش مصر در درگیری با تروریست ها کشته شدند.

همچنین ارتش مصر 25 تروریست مسلح دیگر را روز گذشته در منطقه شرق الباطور به هلاکت رسانده 4 تن از سرکرده های تروریست ها از جمله احمد جمال سالم ، یکی از سازندگان بمب و مواد منفجره را دستگیر کردند.

سخنگوی نظامی ارتش مصر گفت: نیروهای مصری عملیات پیاده و تعقیب تروریست های مسلح در جنوب منطقه شرق الباطور در شمال صحرای سینا را همچنان ادامه می دهند.

منابع امنیتی اعلام کردند که در این عملیات با حمله ناگهانی تروریست های داعش معروف به ولایت سینا به نیروهای امنیتی مصر در شیخ زوید 5 نظامی کشته شدند .

گروه تروریستی داعش بلافاصله در شبکه اجتماعی توییتر مسوولیت کشته شدن 5 نظامی مصری را به عهده گرفت.

شبه جزیره سینا از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین توسط ارتش در ژوئیه (تیرماه) 2013، کانون تحرکات و حملات تروریستی بوده است که در جریان آن تاکنون صدها سرباز و پلیس کشته شده اند.

با وجود اجرای حالت فوق العاده در مناطقی از شبه جزیره سینا، حملات گروه های تکفیری و تندرو به نیروهای امنیتی در این منطقه ادامه داشته و در این مدت مقرهای ارتش در مرکز شهر العریش نیز مورد حمله قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا