ایده‌ها در بورس خریداری می‌شوند

محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در جلسه پژوهش و فناوری استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید مقام معظم رهبری مورد حمایت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: فقدان تفکر اقتصادی چالش اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان و رویکرد ما در صندوق توسعه ملی، صندوق شکوفایی و نوآوری و سایر منابع فقط و فقط رویکرد تسهیلات است در حالی که در دنیا این رویکرد یکی از موضوعات حمایت از شرکت‌هاست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جایگاهی در حوزه بانک و نهاده مالی اقتصادی کشور برای حمایت و تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان نداریم و در مجلس آماده هستیم این رویکرد را شناسایی کنیم.

پورابراهیمی یادآور شد: راه‌اندازی بورس ایده اقدامی ارزشمند است و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و ایده‌ها در تابلوی بورس کشور خریداری می‌شود و موضوعات هم مورد قیمت‌گذاری قرار می‌گیرد و دولت می‌تواند برای طرف تقاضا در بورس ایده اقداماتی انجام دهد.

وی همچنین استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان یک ضرورت خواند و تاکید کرد: طی سال‌های گذشته تلاش‌هایی در پارک علم و فناوری کرمان انجام شده است، اما این پارک باید مستقل شود.

پوابراهیمی گفت: تفکر دانشگاه در استفاده از منابع دولتی شکل گرفته است و امروز این تفکر می‌خواهد از دانشگاه جدا شود و از بودجه‌های بخش خصوصی استفاده کند.

وی ابراز داشت: معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی سنگ‌ تمام گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا