علاقه‌مندی غرب به ارتباط با ایران پیش از نهایی شدن توافق

وحید احمدی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بحث توافقنامه و جمع بندی که با اسم “برجام” مطرح شد مراحل مختلفی دارد و باید مراحل آن طی شود تا اجرایی شود،گفت: با این وجود غربی‌ها برای برقراری ارتباط مجدد با ایران پیش دستی کردند و شاهد سفر هیات‌های اقتصادی و سیاسی اروپایی هستیم.

نماینده مردم کنگاور و هرسین درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه اروپایی ها و غرب علاقه‌مند حضور در تهران بوده و می خواهند ارتباط اقتصادی با ما داشته باشند،حاکی از جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

وی درخصوص جاذبه های اقتصادی کشور،گفت: بازارایران ظرفیتی معادل 80 میلیون دارد ازسوی دیگر جمهوری اسلامی با 15 کشور مرز دارد و از موقعیت خاص ژئوپلتیک خاص دارد و می‌تواند بازار 400 میلیونی در آسیا را به خود اختصاص دهد به این جهت غرب علاقمند به برقراری ارتباط اقتصادی با ماست.

احمدی تاکید کرد: هرچند هنوز نتیجه کار توافق هسته ای به طور صددرصدی مشخص نیست،اما آنها انگیزه کامل را دارند تا پیش دستی کرده و زودتر در ایران حضور پیدا کنند.

این نماینده اظهار داشت که آنها با سفر به ایران به دنبال منافع اقتصادی خود هستند.

نماینده کنگاور در ادامه به تاثیرات سیاسی سفرهای غربی اشاره کرد و تاکید کرد: به هرحال مراودات اقتصادی درجوامع امروزی مثل گذشته نبوده و مباحث سیاسی و اقتصادی در فضای جامعه کنونی جهانی به هم تنیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم شورای اسلامی عنوان کرد که در این سفرها هم منافع سیاسی دنبال می‌شود و هم منافع اقتصادی و ادامه داد: امروز کسانی در عرصه سیاسی وارد می شوند که منافع اقتصادی هم به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا