حضور پروپیچ غیرقانونی است؟

به گزارش “ورزش سه”، طبق قوانین بین المللی بازیکنانی که تحت قرارداد یک باشگاه خارجی هستند تنها تا  تاریخ 23 جولای برابر با اول مردادماه می توانستند به یک تیم ایرانی منتقل شوند و با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تنها بازیکنان آزاد حق عقد قرارداد با باشگاههای ایرانی را دارند. بنابراین از آنجا که پروپیچ بامداد روز جمعه در سری رقابت های یورو لیگ برای تیم کوکشی به میدان رفته است ، قانونا نمی تواند با استقلال قرارداد رسمی امضا کند.

توجه داشته باشید که او در زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مشغول بازی با تیم اش بوده است و البته این اتفاق نمی تواند بدون قرارداد داشتن رخ بدهد ، پس بی شک حضور پروپیچ در ایران می تواند به منزله تکرار ماجرای موتومبا در راه آهن باشد . در این باره گفته شده است که سازمان لیگ به مدیران استقلال توصیه کرده خود به دنبال مکاتبه با فیفا و و دریافت مجوز لازم حضور این بازیکن در ایران باشد تا از دردسرهای احتمالی دور بماند .

بهرام امیری عضو کمیته نقل و انتقالات استقلال در این باره با اظهارنظری عجیب می گوید : پروپیچ بازیکن کمکی تیمش در یورولیگ بوده است. با مکاتب مان را با باشگاه این بازیکن قبلا انجام داده ایم و نامه فسخ قراردادش را هم گرفته ایم. ضمن این که ما این بازیکن را جزو سهمیه آزاد محاسبه کرده ایم و به همین دلیل نیازی نبوده در تاریخ اول مردادماه قراردادش را ثبت کنیم. برای این که مشکلی پیش نیاید از فیفا هم استعلام می گیریم.

نکته اینجا است که بحث فسخ قرارداد پیش از انجام آخرین مسابقه این بازیکن در یورو لیگ کاملا عجیب است و مشخص نیست که این بازیکن بدون قرارداد چگونه برای تیمش بازی کرده است؟ در این باره یک عضو حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: چنین رخ دادن چنین اتفاقی غیرممکن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا