خسارت 34 میلیاردی سیل و طوفان اخیر تهران

جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران در حاشیه جلسه پیگیری و گزارش اقدامات دستگاه‌ها در ارتباط با موضوع جاری شدن سیلاب در برخی از روستاهای کن و سولقان اظهار داشت: تلفات ما در حادثه اخیر 8 نفر بوده که از این 8 نفر، یک نفر بومی منطقه کن، یک نفر چینی  و 6 نفر دیگر هم از افرادی بودند که برای گذران اوقات فراغت خود به این منطقه آمده بودند.

وی افزود: همچنین 8 نفر مفقودی توسط مردم اعلام شد که از این 8 نفر تاکنون 6 نفر شناسایی شده و دو نفر از مفقودین هم هنوز شناسایی نشده‌اند، گرچه ما دو جسد هم داریم که این جسدها هم شناسایی نشده و ممکن است؛ این دو جسد همان مفقودینی باشند که اعلام شده‌اند.

فرهادی ارتباط با شایعات اخیر درباره اعلام آمار کشته‌ها گفت: این آماری که اعلام کردم، آمار و اطلاعات مستندی است، گرچه متاسفانه شایعات فراوانی در این زمینه وجود داشت که البته به خود من هم می‌گفتند، ولی من به آنها اثبات می‌کردم که چنین چیزی وجود ندارد و شایعه است و باید در این شرایط بحرانی آرامش ایجاد شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در حادثه اخیر در منطقه کن حدود 40 واحد منزل مسکونی آسیب دید که باید جبران خسارت شود، گفت: همچنین 13 خودرو به طور کامل تخریب و با وجود سرعت بالای آب این خودروها همراه آب برده شد.

فرهادی با اشاره به اینکه مجموع برآورد خسارات ناشی از طوفان و سیل اخیر در منطقه کن تهران را 34 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید فرمهای مربوط به خسارات را تکمیل کنند تا ما با جمع‌بندی نهایی آن را به ستاد بحران ارسال کنیم، تا تامین اعتبار شود و بخشی از خسارت‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب، برق و راه روستایی در منطقه کن به صورت اول برگشته است و مشکل خاصی در روستاهای سیل زده ما وجود ندارد، اظهار داشت: در بخش کشاورزی نزدیک به 430 هکتار باغات کن بین 10 تا 100 درصد آسیب دیدند که عمده خسارات ما مربوط به همین بخش می‌شود وحدود 14 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

وی گفت: بخشداری کن متولی موضوع پرداخت خسارت است و اگر موردی باشد.

فرهادی در خصوص اینکه چه زمانی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها پایان می‌یابد تصریح کرد: فرمانداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و می‌دهد به طوری که تاکنون در منطقه کن حدود 80 واحد تخریب شده و 100 پرونده دیگر در مراجع قضایی داریم که از این 100 پرونده 50 مورد از آنها حکم تخریب گرفته و 50 مورد دیگر آن درحال طی شدن مراحل قانونی است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا