چند تیمی که پدیده ها را ربودند!

سعيد هوشيار
استقلال اهواز اینکه اصلا این تیم از کجا سر درآورده و صاحبش کیست و چطور یکهو لیگ برتری شد را بگذارید در یک ستون به طور اختصاصی بررسی کنیم، ولی خوزستانی‌ها اگر با همین فرمان ادامه دهند تا چند سال آینده تک تک کوچه‌های آبادان و شوشتر هم در لیگ برتر تیم خواهند داشت. حیف است از خوزستان صحبت کنیم و یادی از مکوندی عزیز سرمربی سال گذشته نفت مسجد سلیمان نکنیم که با شلوار گرمکن معروفش غزال تیزپای لیگ پارسال لقب گرفته بود.
پدیده مشهد-همان‌طور که مستحضرید این تیم پارسال سرمربی‌ای داشت به نام مرزبان! این شخص به دلیل همکاری با افشین قطبی هنوز هم لهجه و شیوه گفتار این فرد را در کلامش نگه داشته؛ مثلا «برد بزرگی به دست آوردیم!»، خلاصه اینکه این مرد خوش کلام و بد بدن که از ناحیه سر به شدت جذاب است از این تیم جدا شده و جای خود را به مهاجری داده است، این اتفاق یکی از مهم‌ترین اتفاقات این تیم در بین دو فصل بود.
پرسپولیس- بر سر پدیده نقل و انتقالات پرسپولیس بحث‌ها بسیار است. عده‌ای ایمان صادقی را پدیده نقل و انتقالات می‌دانند و عده‌ای محمد انصاری را (زور نزنید ما هم نمی‌شناسیم)، ولی برد پرسپولیس آنجا رخ داد که هادی نوروزی را نگه داشت! هادی نوروزی که با 12 پیشنهاد از تیم اروپایی مواجه شده بود در نهایت بین آرسنال و منچستر سیتی، پرسپولیس را انتخاب کرد. در خبرهای غیر موثق داشتیم که تیم ملی برزیل مدعی شده که هادی نوروزی اصلیتش برزیلی بوده با نام
کارلوس دوسانتوز الیویرا نوروزی، و باید برای تیم ملی برزیل بازی کند.
سیاه جامگان-پدیده جوان لیگ پارسال بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان سیاه جامگان را انتخاب کرد! رضاعنایتی که ترموستات و قطع کن فوتبالش از کار افتاده و همین‌طور تصمیم دارد تا 90 سالگی بازی کند بدون شک پدیده نقل و انتقالات سیاه جامگان است.
ملوان بندرانزلی-ملوان بندر انزلی که تلاش فراوان کرد که تیمش را به موقع ببندد ولی مالک این باشگاه همین الان که مطلب را می‌نویسم از مدیرعاملی این باشگاه انصراف داد تا این تیم بسته نشود تا قوهای انزلی ته باز لقب بگیرند.
استقلال تهران- با اتمام فصل قبل بزرگ‌ترین وعده و نوید مدیران باشگاه به طرفداران این بود که این تیم پوست‌اندازی خواهد کرد و چهره جدید و جوانی به خود خواهد گرفت، این پوست اندازی در همان ابتدا با پرویز مظلومی شروع شد، مدیران باشگاه که در راستای جوانگرایی قصد داشتند عبدالعلی چنگیز و حسن روشن را به عنوان پدیده نقل و انتقالات رو کنند، در نهایت تحت فشار طرفداران نتوانستند این حرکت را به سرانجام برسانند تا در شروع لیگ، پدیده نقل و انتقالات‌شان «پرویز مظلومی» باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا