توسعه نیافتن خطوط مترو، ترافیک و آلودگی هوا را تثبیت کرده است

محمد فیروزی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت در توضیح علل توسعه نیافتن مترو در کلان شهرها، گفت: دولت باید توجه ویژه به حمل و نقل عمومی داشته باشد؛ به ویژه عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها آسیب جدی به محیط زیست و مردم وارد کرده است.

نماینده مردم نطنز،بادرود و قمصر درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مترو نه تنها می تواند در زمان محدودی بیشترین مسافر را جابه جا کند، بلکه مقرون به صرفه است که می‌تواند با حمایت دولت در کلان شهرها توسعه یابد.

وی در ادامه افزود: عدم توسعه مترو و کندی در روند اجرای پروژه ها سبب اصطلاک نیرو و صرف هزینه های بسیار شده و از این رو خسارت بسیاری به اموال عمومی وارد شده است، به این ترتیب تعامل دولت با شهرداری می تواند مشکل مردم را به دور از گرایش های سیاسی و تفکرات جناحی حل و فصل کند.

اختلافات سیاسی شهرداری با دولت قبل موجب مغفول ماندن توسعه مترو شده بود

فیروزی با اشاره به اختلافات دولت و شهرداری در دولت های قبل، گفت: در گذشته اختلافات سیاسی موجب مغفول ماندن توسعه مترو شده که نهایتا ضرر و زیان زیادی به مردم زده است.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم تخصیص منابع برای توسعه، هم سو نبودن تفکرات برای اجرای پروژه ها و اختلاف نظر در نقشه راه باعث شده تا مترو از دیگر وسایل حمل و نقل عقب بماند، در صورتی که با وجود همایش ها و سلسله نشست هایی که برگزار می شود می توان این مشکلات را رفع کرد.

 از مترو زیاد استفاده می کنم

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: عدم توسعه خطوط مترو در تمامی نقاط پایتخت سبب شده تا بسیاری از ترافیک ها و آلایندگی ها پابرجا بماند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران با اشاره به اینکه زیاد از مترو استفاده می کنم، گفت: نبود خطوط متفاوت در مسیرها، کمبود واگن و تراکم جمعیت از عواملی است که سبب نارضایتی مردم در زمان استفاده از مترو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا