پيوند دوباره پرسپوليس و چهار

محمدآقايي‌فرد
سپاهان 4 – 2 پرسپوليس
تیمهای سپاهان  و پرسپولیس یکی از پرگل‌ترین دیدارهای چند ساله اخیر خود را برگزار کردند. آخرین بار که در یکی از بازی‌های دو تیم بیش از 5 گل به ثمر رسیده بود مربوط به سال 1382 و سومین دوره لیگ برتر بود که مسابقه دو تیم با تساوی 3-3 به پایان رسید.
در این مسابقه که از هفته سوم لیگ برتر و در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، سپاهان دردقیقه 8 توسط احسان حاج صفی از حریف پیش افتاد اما پرسپولیس خیلی زود به بازی برگشت و دوبار در دقایق 13 و 34 توسط امید عالیشاه و مهدی‌طارمي‌دروازه میزبان را گشود. اما گل به خودی دقیقه 39 مایکل اومانیا نیمه اول را با تساوی خاتمه داد. در نیمه دوم سپاهان دو بار دیگر به گل دست یافت. که اولین گل به دنبال خطای مهرداد کفشگری و پنالتی‌هادی عقیلی بود. در دقیقه 81 هم محمدرضا خلعتبری موفق شد گل دیگری برای سپاهان به ثمر برساند و به این ترتیب سپاهان 4 بر2 پرسپولیس را شکست داد و از سه بازی صاحب 9 امتیاز شد. این در حالی است که پرسپولیس همچنان یک امتیازی باقی ماند. برانكو ايوانكوويچ، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره اين بازي گفت: بازی خوبی را امروز شاهد بودیم. فکر مي‌کنم تماشاگران لذت بردند. متاسفانه باز هم هواداران مان را مایوس کردیم. البته من به سپاهان تبریک مي‌گویم اما مطمئن هستم نتیجه مي‌توانست چیز دیگری باشد. وی ادامه داد: نمي‌توانم از بازیکنانم ایراد بگیرم. متاسفانه فرصت‌های خوبی به حریف دادیم. یکی از گل‌ها را نمي‌دانم آفساید بود یا نه. گل سوم را خودمان به حریف دادیم. یک پنالتی خیلی مشکوک دادیم و پنالتی حریف هم طبق مقررات نبود و اینها اشتباهات بود. برانکو تاکید کرد: با قهرمان کشور بازی داشتیم. موقعی که بازی 2-2 بود اشتباه داشتیم. بعد از آن 2 پنالتی روی امید عالیشاه گرفته نشد و تلویزیون نشان خواهد داد. هر 4 گل را روی اشتباهات خودمان به سپاهان دادیم. سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: خوب مي‌دانیم که شروع فصل مشکلاتی داشتیم. چند بازیکن محروم بودند و حق بازی نداشتند. دروازه بان هم 5 روز قبل از شروع بازی‌ها به ما اضافه شد. مایکل اومانیا هم 2 روز قبل از شروع فصل در جمع‌مان حاضر شد. طبیعی است در این شرایط خط دفاع هنوز جا نیفتاده است.
او ادامه داد: نسبت به بازی قبل بازی بدی نکردیم اما نتیجه بدی گرفتیم. مي‌دانستیم در اصفهان چه بازی‌اي در انتظار ماست اما بازی مي‌توانست نتیجه دیگری داشته باشد.‎
برانکو در ادامه اظهار داشت: بعضی مسائل زمان مي‌خواهد به جای خودش بیاید و برخی مسائل زمان بیشتری مي‌خواهد اما این تیم پتانسیل خوبی دارد. در ادامه بهتر مي‌شویم اما برخی مسائل را نمي‌شود در آن تغییرات ایجاد کرد.
او گفت: ایمان صادقی بعد از بازی در اهواز برایش آسان نبود که در این دیدار به میدان برود،‌ اما او عملکرد خوبی داشت. گل اول آفساید بود، گل دوم گل به خودی بود و گل سوم هم یک پنالتی مشکوک بود، اینها را خواهید دید.
حسين فركي، سرمربي تيم فوتبال سپاهان هم درباره پيروزي پرگل خود مقابل پرسپوليس گفت: قبل از هر چیز از هواداران تشکر مي‌کنم که سنگ‌تمام گذاشتند و ما بازی را بردیم. نشان دادند چقدر مي‌توانند در نتیجه گیری سپاهان تاثیر داشته باشند و در همه بازی‌ها بیایند و نه فقط در بازی با استقلال و پرسپولیس تا پیروزی در هر بازی را تضمین کنند.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: خوشحالم که برنده شدیم و 3 امتیاز گرفتیم. البته گل‌های زیادی رد و بدل شد. در بازی تسلط داشتیم اما در بحث دفاع کردن اشتباه داشتیم و این اشتباه‌ها باعث شد 2 گل بخوریم. نیمه اول 2-2 شد. حریف در 45 دقیقه اول 2 گل روی ضد حمله به ما زد. البته در بین دو نیمه صحبت کردیم که خودمان باشیم برنده مي‌شویم.
فرکی گفت: این اتفاق در نیمه دوم افتاد که در ادامه 2 گل زدیم و مي‌شد بیشتر هم بزنیم.
وی افزود: اتفاقاتی که در این بازی افتاد شاید 2 صحنه پنالتی به نفع ما باشد، البته باید فیلم بازی را ببینم. شاید من اشتباه کرده باشم اما تیم داوری به اعتقاد من بازی سختی را خوب قضاوت کردند. به پرسپولیس و برانکو خسته نباشید مي‌گویم و امیدوارم در آینده موفق باشند.
سرمربی تیم سپاهان خاطر نشان کرد: ضعف در خط دفاعی شاید برای هر تیمي‌باشد. در 3 بازی گذشته دفاع ما عملکرد خوبی داشت. البته بهترین دفاع‌های دنیا هم اشتباه مي‌کنند و در بازی بارسلونا و سویا دیدید که مدافعان بزرگ بارسلونا 4 گل خوردند. این شامل هر تیمي‌مي‌تواند باشد. در هر تیمي‌نقاط ضعف و قوت هست. سعی ما بر این است که با موجودیتی که داریم ساختار دفاعی را بهتر کنیم.
وی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در بازی با ذوب آهن تیم ما کارتی دریافت نکرد، در ضمن آن بازی دربی بود اما این بازی شرایط دیگری داشت. طبیعی بود که تیم ما مقابل حریف با قدرت ظاهر مي‌شدند و درگیر هم مي‌شدند. بازیکنی که در درگیری کارت مي‌گیرد ایرادی به او نیست اما وقتی بازیکنی با اعتراض کارت مي‌گیرد به او اعتراض وارد است. من به کارت‌هایی که گرفتیم اعتراضی ندارم. در صحنه کارت زرد علی کریمي‌این کفشگری بود که درگیری را شروع کرد و به بازیکنان ما حمله ور شد و بقیه بازیکنان هم وارد شدند. اگر اشتباه نکنم آن صحنه کارت زرد نگرفت. ما کارت غیر فنی نگرفتیم.
وی اظهار داشت: بعد از مدت‌ها جو ورزشگاه خوب بود. صدا به صدا نمي‌رسید. مي‌دانید که این شرایط همیشه نیست. شتابزدگی و عدم تمرکز باعث مي‌شد دفع توپ خوب نباشد اما با همه شرایط بردن مهم بود که بردیم و بازی پر گلی هم شاهد بودیم.
فرکی افزود: تمرینات سپاهان را هر هفته طبق برنامه حریفان مان انجام مي‌دهیم. به طور مثال امروز گاهی یک به یک‌ها را خوب بودیم و گاهی نبودیم. مي‌دانستیم پرسپولیس از سمت راست نفوذ مي‌کند و پوشش خوبی به آن منطقه دادیم. در بخش‌های کاری خودمان به اهدافی که داشتیم، رسیدیم. در برنامه90 هم آنالیز پرسپولیس را دیدیم و ما هم روی نقاط ضعف این تیم کار کرده بودیم. تمرینات شوت داشتیم و گل اول و چهارم ما روی این موضوع بود. در گل سوم هم ارسال از کنار بود. در همه این بخش‌ها ما کار کردیم. نه در این بازی بلکه در همه بازی‌ها این کار را انجام مي‌دهیم.
سرمربی تیم سپاهان در خصوص مشکل نویدکیا تصریح کرد: از نظر من اینها که گفته مي‌شود مورد تایید من نیست. مگر این که خود نویدکیا پا پیش بگذارد و حرف‌هایش را به من بگوید تا ببینم حرف او چیست. تا حرفی زده نشده، نمي‌توانم چیزی بگویم. با اما و اگرها زندگی نمي‌کنم. با واقعیت‌ها زندگی مي‌کنم. محرم عزیز من و شاگردم بوده اما در این باره با من باید ارتباط برقرار مي‌کرد تا بدانم مشکلش چیست. نمي‌خواهم در مقام قضاوت باشم، در نتیجه منتظرم محرم پا پیش بگذارد و حرف بزنیم. خودم این موضوع را دنبال کردم اما محرم هنوز تمایلی نشان نداده است.
وی درباره دو بازیکن برزیلی تیمش که فعلا نمي‌توانند بازی کنند اظهار داشت: درباره موضوع شیمبا و پادوانی هم باید بگویم در حال پیگیری از فدراسیون برزیل هستیم و این موضوع را پیگیری مي‌کنم. از این موضوع خوشحال نیستم اما خوشحالم که در غیاب اینها بازی‌های مان را برده ایم. اینها اگر باشند قدرت ما دو چندان مي‌شود.
ملوان 2 – 0 استقلال اهواز
در این بازی این ملوانیها بودند که با استفاده از امتیاز میزبانی، سعی داشتند خیلی زود به گل برتری برسند تا با رسیدن به دقایق پایانی بازی برایشان گره نخورد و همین اتفاق هم در دقیقه 16 توسط مازیار زارع رخ داد؛ پرتاب اوت بلند پورقاز و دفع اشتباه مدافعین، جلوی پای نوری افتاد و ضربه ضعیف نوری در محوطه6 قدم به مازیار زارع رسید و ساده ترین کار ممکن در این لحظه گشودن دروازه استقلال خوزستان بود؛ در ادامه به دلیل گرمای هوای بیش از اندازه، داور مسابقه در دقیقه 30 اعلام “کولینگ برِیک” کرد تا بازیکنان آبی بنوشند؛ در ادامه هم این ملوانی‌ها بودند که روی دروازه استقلال اهواز موقعیت‌هایی را ایجاد کردند، اما شاگردان بختیاری زاده، در ایجاد موقعیت گلزنی ناتوان نشان دادند. در ادامه و به محض شروع نیمه‌دوم و در دقیه 46 این ملوانان بودند که توسط فرزاد حاتمي‌اختلاف را به دو گل رساندند؛ روی پاس به بیرون خوب نزهتی، حاتمي‌به راحتی دروازه خالی پرویز کریمي‌را گشود، در ادامه دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که از آنها استفاده نکردند تا بازی با همان نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان استیلی به پایان برسد.
صباي قم 1 – 1 گسترش فولاد تبريز
در نیمه اول، صبای قم خیلی زود با اشتباهات مدافعان تیم گسترش فولاد به گل رسید. در دقیقه 8 این بازی روی اشتباه مرتضی اسدی و گل به خودی این بازیکن صبای قم 1-0 از گسترش پیش افتاد. پس از این گل گسترشی‌ها روی دروازه تیم صبا فشار آورده و موقعیت‌هایی نیز خلق کردند که حاصلی در پی نداشت. در دقیقه 18 این بازی در حالی که گسترش فولاد موفق به باز کردن دروازه صبا شد، داور بازی این گل را آفساید اعلام کرد که این تصمیم وی اعتراض تبریزی‌ها را در پی داشت. پس از گل مردود گسترشی‌ها بازی کمي‌آرام شد و گسترش فولاد چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه صبا داشت که حاصلی در پی نداشت تا نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود میزبان به پایان برسد. در نیمه دوم گسترشی‌ها بر میزان حملات خود افزودند و در دقیقه 55 حاصل این حملات را گرفته و صاحب یک ضربه پنالتی شدند که این پنالتی را شهرام گودرزی با وجود تشخیص صحیح حامد لک وارد دروازه تیم صبا کرد تا بازی 1-1 مساوی شود. پس از اینکه گسترش فولاد به گل تساوی دست یافت به حملات خود ادامه دادو خیلی زود در دقیقه 58 گل دیگری را نیز به ثمر رساند که داور بازی آن‌را آفساید اعلام کرد تا بازهم گسترشی‌ها نسبت به تعویض وی معترض باشند.
در دقایق پایانی بازی دو تیم از لحاظ بدنی وضعیت چندان خوبی نداشتند و همین امر کیفیت بازی را به شدت پایین آورده بود. در نهایت این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید تا دو تیم كماکان با پیروزی بیگانه بمانند.
سياه‌جامگان 1 – 0 نفت تهران
بازی با حملات تیم میزبان در نیمه نخست کاملا هجومي‌آغاز شد و همان طور که انتظار مي‌رفت شاگردان رسول خطیبی از همان ابتدا حملات پردامنه ای روی دروازه بیرانوند انجام دادند. در دقیقه 14 بازی اولین فرصت بازی را احمد کامدار از دست داد و سانتر مواج زامهران را با ضربه ای نه چندان خوب تقدیم بیرانوند کرد. زامهران در دقیقه 2 روی یک ضربه ایستگاهی هوشمندانه یوانویچ را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما او نیز این موقعیت را از دست داد. سر انجام در دقیقه34 اشتباه بسیار بد بیرانوند در دفع توپ، با تکل رضا عنایتی به زامهران رسید تا ستاره امروز سیاه جامگان دروازه را به راحتی باز کند. درست 5 دقیقه بعد شوت ایمان مبعلی به دست مدافع سیاه‌جامگان یعنی امیرحسین صدقی برخورد کرد و داور مسابقه بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.
عیسی آل کثیر پشت توپ ایستاد و ضربه او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند. در ادامه بازی آرام تر دنبال شد و نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، نفت که امتیازات را از دست رفته مي‌دید سعی داشت فشار را بیشتر کند اما سیاه‌جامگان با دفاع منظم مانع این امر مي‌شد. در دقیقه 57 خروج اشتباه محسن فروزان، وحید امیری را در یک موقعیت استثنایی قرار داد اما ضربه امیری را مدافعان میزبان از روی خط دروازه بیرون کشیدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا