سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی اپراتورهای تلفن همراه کشور

به گزارش خبرنگار موبنا، علی اصغر عمیدیان اظهار داشت: ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به عنوان پیشران توسعه اسناد بالا دستی پذیرفته شده است و در قانون 5 توسعه 47 ماده و حکم مربوط به این بخش است.
وی افزود: ارتباطات و فناوری جزو تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه مهم این صنعت و همچنین تشکیل شوراهای مهمی مانند شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی فناوری اطلاعات و قانون محکم و مستحکم تشکیل وزارت فناوری و اطلاعات همواره دال بر اهمیت فناوری اطلاعات است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همواره تاکیدات رئیس جمهور دولت تدبیر امید به ویژه در اردبیهشت سال 92 باید خدمات پاند پهن به همه نقاط کشور توسعه پیدا کند.
عمیدیان با اشاره به اینکه باند پهن یعنی همه نوع خدمات را بگیرد، بیان کرد: براین اساس با برنامه ریزی‌های وزیر ارتباطات و فناوری بر این نکته اشاره داشتند که به سرعت باید مجوزهای لازم در رابطه با ارائه خدمات باند پهن سر و سامان پیدا کند که کمتر از 4 ماه در شهریور سال 92 مجوز صدور ارائه خدمات نسل سوم و به بالا به اپراتورهای همراه داده شده است.
وی افزود: در این مجوز‌ها تدوین شده است که مشترکان بتوانند از اپراتور‌ها بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند انتقال ارتباط داده شوند و در دو شهر اگر قرار است ارتباطی برقرار شود مردم هزینه بین شهری پرداخت نکنند که همه در راستای اهمیت و بحث فناوری اطلاعات به عنوان پیشران در توسعه صنایع است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در استانی مانند خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت علمی فارغ التحصیلان عالی پایگاه علوم پایه در کشور است که اگر قرار باشد ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد، فرهنگ پیشگام باشد در بخش اقتصادی گردش اقتصادی و حداقل اشتغالزایی را باید مردم حس کنند.
عمیدیان بیان کرد: از این ظرفیت علمی در خراسان جنوبی باید استفاده کرد و در حال حاضر در فضای فناوری اطلاعات نرم افزار تعیین کننده گردش اقتصادی و ایجاد اشتغال است که این ظرفیت نباید در استان مغفول بماند و در دستورهای توسعه استان باید برنامه خاص در این مورد ارائه شود.
وی افزود: ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمادگی را داریم که شکل گیری و اقتصاد گیری و کسب کار را که از ایجاد یک برنامه نرم افزاری کوچک تا شکل گیری شرکت‌های بزرگ است پشتیبانی کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در گذشته تعداد شرکت‌های تامین کننده خدمات اینترنتی در استان 11 مجوز داده شده که 33 نفر متخصص در این شرکت‌ها مشغول شده‌اند و در مورد تامین کنندگان عرض باند کلان 4 مورد مجوز داده شده که 12 متخصص اشغال آن‌ها در استان فراهم شده است.
عمیدیان گفت: در مورد دفا‌تر پیشخوان دولت شهری مجوزهایی که برای خراسان جنوبی توسط سازمان تنظیم مقررات کشور تعیین شده 89 مورد بوده است که 359 نفر در این دفا‌تر مشغول به کار شده‌اند.
وی افزود: در دفا‌تر آی تی سی روستایی 220 مورد مجوز توسط سازمان فناوری اطلاعات صادره شده است که 660 نفر اشتغالزایی داشته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: تعداد اپراتورهای وایمکس در استان یک مورد بوده است که دو نفر متخصص و سر جمع هزار و 66 نفر تا 4 ماهه اول سال 94 اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است.
عمیدیان بیان کرد: اما در فضاهای جدید حضور خراسان جنوبی را در این خدمات جدید در راستای ارائه خدمات باند پهن مانند اپراتورهای ایجاد شبکه ثابت 28 مورد ثبت نام کرده‌اند که یک مورد از خراسان جنوبی نیست در صورتی که ظرفیت خراسان جنوبی خیلی خوب در این زمینه است.
وی افزود: در مورد اپراتورهای مجازی تلفن همراه 51 مورد ثبت نام کرده‌اند که متاسفانه یک مورد از خراسان جنوبی یافت نمی‌شود در صورتی که توان در خراسان جنوبی است و فقط هدایت و برنامه ریزی می‌خواهد و اشکال در عدم برنامه ریزی در استان است که شورای برنامه ریزی توسعه استان باید یک کارگروه آی تی سی داشته باشد که معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو آن باشد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: ما در سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان توسط دو اپراتور تلفن همراه هزینه کرده‌ایم.
عمیدیان با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررارت و ارتباطات رادیویی که جزو وظایف آن تعریف شده است مرزداری الکترونیکی کشور است و مرزداری الکترونیکی از مرزداری فیزیکی کشور خیلی سخت‌تر است و در اینجا جنگ الکترونیکی و نفوذ الکترونیکی و امواج فرکانسی به داخل کشور است.
وی افزود: این مرزبانی الکترونیکی در شرق کشور در حال حاضر به مرکزیت خراسان رضوی است که 4 استان زیر مجموعه این مرکزیت است اما کستردگی مرزهای شرق کشور با توجه به اینکه در این دو سال ظرفیت پوشش فرکانسی کشور را که 32 درصد بوده است با سرمایه گذاری کلان به 47 درصد رسانده‌ایم و هدف گذاری ما به 50 درصد در سال آینده است و این تا زمانی که 100 درصد نشود ما نمی‌توانیم بگویم که مرز الکترونیکی کشور را حراست و حفاظت می‌کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کمک استاندار خراسان جنوبی و اجازه وزیر ارتباطات مراکز پایش فرکانسی که بررسی می‌کند فضا فرکانسی و الکترونیکی شرق کشور را با توجه به اینکه دشمنان ما در آن طرف مرز‌ها نشسته‌اند لازم است که در خراسان جنوبی این مرکز برای پوشش تمام شرق کشور ایجاد شود.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا