فید

واکنش تشکري به اظهارات محسن هاشمي

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در خصوص اظهارات اخير محسن هاشمي رفسنجاني مبني بر عملکرد مديريت شهري در متروي تهران، توضيحاتي را ارائه داد.مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي در ابتدا با تأکيد بر اين که اگر اظهارات ايشان، يک دهه خدمات خستگي ناپذير و زحمات طاقت فرساي خدمت گزاران مردم در مديريت شهري و ده سال تلاش شبانه-روزي هزاران مهندس و ده ها هزار کارگر در اعماق زمين هاي تهران را زير سوأل نمي برد، از ارائه اين توضيحات صرف نظر مي-کردم، گفت:به نظر مي رسد ادامه سکوت در مقابل اظهاراتي از اين دست، جفا بر انبوه تلاشگراني است که هدفي جز سرافرازي کشور اسلامي مان و خواسته اي جز آرامش و رفاه مردم عزيزمان ندارند.

يک مقايسه ساده

روايت مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي خطاب به محسن هاشمي رفسنجاني از يک دهه مديريت جهادي در متروي تهران به شرح زير است:در ابتدا به نظرم يک مقايسه  ساده بين عملکرد مترو در طي دو دوره 18 ساله (66 تا 84)و 10 ساله (84 تا 94) قبل و بعد از حضور آقاي دکتر قاليباف، جناب عالي را در يادآوري اطلاعات فراموش شده  عمدي و سهوي تان کمک نمايد و البته مطمئن هستم همشهريان قدرشناس تهران و به طور کلي هموطنان عزيزمان، به خوبي نسبت به اين موضوعات واقف بوده و خود، بهترين داوران و راويان آن هستند.

ثبت رکورد روزانه سه ميليون مسافر در مترو

در طول 18 سال قبل از حضور مديريت فعلي شهر تهران، شبکه متروي تهران مجموعاً 45 کيلومتر خط روي زمين و 34 کيلومتر زير زمين، 36 ايستگاه و 287 دستگاه واگن داشت و ميانگين جابه جايي روزانه آن از حدود 600 هزار سفر فراتر نمي رفت.به عبارتي، عملکرد سالانه دوره قبل از مديريت فعلي شهرداري تهران، سالانه کمتر از دو کيلومتر تونل سازي بود.اين در حالي است که با افتتاح بخش شمالي خط سه مترو در چند روز آينده، طول خطوط بهره برداري شده متروي تهران به 170 کيلومتر و تعداد ايستگاه هاي راه اندازي شده مترو نيز به 96 باب مي رسد، ضمن اين که امروز تعداد واگن هاي مترو به 1200 دستگاه رسيده و متوسط جابه جايي روزانه مترو، دو و نيم ميليون مسافر است که البته رکورد روزانه سه ميليون مسافر نيز در مترو به ثبت رسيده است.

چهار و نيم برابر شدن سرعت ساخت تونل

به بيان ديگر، در دوره مديريت آقاي دکتر قاليباف، به طور متوسط سالانه 9 کيلومتر تونل، 6 ايستگاه و 91 دستگاه واگن به شبکه مترو و ناوگان ريلي تهران اضافه شده که به معناي چهار و نيم برابر شدن سرعت ساخت تونل، سه برابر شدن سرعت احداث ايستگاه، پنج و نيم برابر شدن ميزان تأمين واگن و چهار برابر شدن ميزان جابه جايي مسافر است.

اين در حالي است که عمليات ساخت بخش عظيمي از خطوط 6 و 7 مترو و همچنين خطوط متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد و پرند در طول اين مدت انجام شده و ظرف سال جاري و سال آينده به سرانجام خواهد رسيد و شبکه درون شهري طراحي شده در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر تهران که توسط دولت وقت نيز مصوب شده بود به اتمام رسيده و دسترسي به مترو، در اقصي نقاط شهر براي تمام شهروندان فراهم خواهد شد.

راه اندازي کارخانه واگن سازي

جناب عالي خوب مي دانيد که در دوره مديريت آقاي دکتر قاليباف، علاوه بر موارد فوق، کارخانه واگن سازي راه اندازي و ساخت واگن در داخل کشور آغاز شد، 4 دستگاه حفار تونل مترو (TBM)  با قدرت حفاري و ساخت مکانيزه تونل مترو به قطر 9 متر در هر شبانه روز براي سرعت بخشيدن به حفر و احداث تونل هاي مترو به کار گرفته و خطوط توليد سگمنت به منظور ساخت تونل هاي مترو راه اندازي شد و در مجموع حدود 60 درصد قطعات واگن ها و تأسيسات و تجهيزات برقي، الكترونيكي، مخابراتي، سيگنالينگ، سيستم‌هاي هواساز و … در مترو بومي‌سازي شد، ضمن اين که و توسعه مترو باعث ايجاد ده ها هزار شغل مستقيم و صدها هزار شغل غير مستقيم در صنعت کشور گرديد.

مطمئن هستم كه جناب عالي به خوبي مي‌دانيد دامنه فعاليت در مترو بسيار فراتر از اين بوده و در اين مجال، فرصت شرح همه آن‌ها و نيز طرح سختي‌هاي كار در مترو نيست، ضمن اين که خدمت گزاران مردم با خداي خود معامله كرده و ايمان و باور دارند كه عزت و ذلت از سوي خداوند است که مي فرمايد «تعز من تشاء و تذل من تشاء».

عملكرد دكتر قاليباف صرفاً به مترو خلاصه نمي‌شود

همه مي دانند که عملكرد آقاي دكتر قاليباف صرفاً به مترو خلاصه نمي‌شود. تبديل شهرداري تهران از سازماني اجرايي و خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي و نيز احداث تونل‌ها و پل‌هاي شهري، ساخت و توسعه شبکه بزرگراهي از جمله بزرگراه‌هاي بسيار از جمله آزادگان،‌ امام علي (ع)، شهيد صياد شيرازي، شهيد خرازي، شهيد زين‌الدين، يادگار امام (ره)، شهيد كاظمي، شهيد دوران، شهيد ياسيني، شهيد باقري و شهيد شوشتري، بوستان بزرگ ولايت، بوستان بزرگ ياس، مجموعه برج ميلاد، درياچه بزرگ شهداي خليج فارس، باغ پرندگان، باغ موزه دفاع مقدس، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان آب و آتش، باغ موزه كتاب، باغ موزه قصر و پلانتاريوم، ساماندهي رود – دره‌هاي تهران، راه اندازي سامانه اتوبوسراني تندرو (BRT)، ايجاد سراهاي محلات و تشكيل شوراياري‌ها و فراهم آوردن امکان مشاركت مستقيم مردم در تصميم گيري هاي محلي، ارائه خدمات آموزشي، فرهنگي، هنري و ورزشي به اقشار مختلف مردم، توجه ويژه به آمد و شد معلولان و جانبازان عزيز، ارائه خدمات حمايتي به طبقات ضعيف و متوسط جامعه، تهيه و تصويب طرح جامع و تفضيلي و نيز طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران، شفاف سازي مالي، مبارزه با فساد اداري و كسب مقام اول در اين مبارزه و ده ها و صدها طرح و پروژه ديگر که در ابعاد ملي و بين المللي مطرح هستند، نه تنها براي هموطنان ايراني و همشهريان تهراني باعث مباهات است، بلكه موجب افتخار و سربلندي كشور اسلامي مان نزد افکار عمومي جهان و محافل علمي و مجامع اجرايي معتبر دنيا شده است.

تمامي ساخت و سازها در تهران بر مبناي طرح جامع و تفصيلي

حال فرض كنيم جناب‌عالي آگاهانه يا از سر اشتباه، از عبارات سخيف شهر فروشي و قانون فروشي براي بيان ديدگاه هاي خودتان استفاده کنيد، آيا واقعاً نمي‌دانيد در دوران قبل از مديريت فعلي، شهر تهران فاقد طرح هاي جامع و تفصيلي بود و با همت شهردار تهران اين مهم محقق شد و در حال حاضر، تمامي ساخت و سازها در تهران بر مبناي آن که فصل الخطاب تمامي دستگاه هاي دولتي است، انجام مي‌شود.

اما در خصوص پيشنهاد جناب عالي براي دو سال آينده شهر تهران و مهم‌ترين اولويت شما يعني امكان رزرواسيون هتل و خدمات هتلينگ، پيشنهاد مطروحه براي درک دقيق واقعيت هاي ذهني، تدابير مديريتي و تشخيص اولويت هاي جناب عالي براي اداره و مديريت کلان شهر تهران و مقايسه آن با کلان نگري، دورانديشي و عملکرد شهردار محترم تهران در دهه اخير، شاخص بسيار خوب و قابل قضاوتي به منظور ارزيابي و مقايسه تفکر جهادي و تفکر مقابل آن است.

بهتر نيست به ادامه سكوت راجع به دوره مديريت شما بسنده کنيم؟

و اما نكته آخر؛ جناب عالي به خوبي نسبت به عملكرد خود در مترو واقف هستيد. آيا بهتر نيست به ادامه همين سكوت راجع به دوره مديريت شما بسنده کنيم و به جاي نفي ديگران در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، به شايستگي سال «دولت و ملت؛ همدلي و همزباني» نام‌گذاري شده، به کار خود بپردازيد؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا