انصاری: خروج مردم از دغدغه عزا ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم ترحیم مرحوم سید هدایت‌الله جهان‌آرا (پدر شهیدان جهان آرا) اظهار کرد: به فضل خدا از دیروز برجام عملیاتی شد و من متعجبم که بعضی افراد و برخی رسانه‌ها گویی عزا گرفته‌اند که مردم ایران از دغدغه خارج شده‌اند و هنوز دریغ دارند از اینکه به دیپلمات‌های ارزشمند و فرزندان انقلابی مردم خسته نباشید بگویند اما به لطف خدا اکثر مردم به خوبی می‌دانند که در چه موقعیتی قرار داریم.

وی ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور و اعضای دولت با حمایت مردم، بسیجیان و مقام معظم رهبری مصمم هستند که راه شهید جهان‌آرا را در پیش بگیرند. آقای روحانی در سال 92 و در جریان مذاکرات، مخلصانه با خدا معامله کرد و تمام اعتبار خود و همه توان حقوقی و دیپلماتیک کشور را به میدان آورد. سروران من در مجلس به خوبی می‌دانند که این مذاکرات چه فشاری را به دولت وارد کرد و تیم مذاکره‌کننده ما چه شب‌ها و روزهای دشواری را تحت فشار روحی تحمل کردند و ایستادند و توانستند گامی بلند در جهت استیفای حقوق مردم بردارند.

انصاری با بیان اینکه گام‌های بعدی باید در جهت رفع تحریم‌ها‌ و جذب سرمایه باشد، افزود: در کشور اهل بیت (ع) و شهید جهان‌آرا نمی‌توان برای همیشه بیکاری بالای 15 درصد را تحمل کرد. فقر،‌ فساد، بیکاری و ناامیدی زیبنده این کشور نیست. حرکت دولت هم برای زنده کردن امید، اشتغال پایدار، جذب منابع داخلی و خارجی یک حرکت جهادی و در تداوم دفاع مقدس است تا جوانان، آینده خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد:‌ امروز دولت در مبارزه با فساد با تمام توان به میدان آمده و مصمم است در این حوزه یک قدم هم به عقب نرود. همراهی مردم و همکاری قوه قضائیه، مجلس و سایر دستگاه‌ها می‌تواند دولت را در ریشه‌کن کردن فساد که متاسفانه در بعضی جاها نهادینه شده است، کمک کند. فساد اداری و رشوه با کشور اهل بیت (ع) همخوانی ندارد و باید از ادارات و بازار این کشور جز صداقت و آشتی و پاکدستی چیز دیگری دیده نشود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز دولت مصمم است با استفاده از ذخیره عظیم 36 سال تجربه خود و هشت سال دفاع مقدس در عرصه جهانی از حقوق مردم ایران دفاع کند. آقای روحانی آماده می‌شود سومین سفر خود را به سازمان ملل انجام دهد و به نمایندگی از مردم ایران و رزمندگان دفاع مقدس از چهره اسلام دفاع کند. خوشبختیم که رئیس‌جمهور در سال‌های گذشته «جهان عاری از خشونت» را مطرح کردند و مورد استقبال جهانیان قرار گرفت و امروز جهانیان آماده شنیدن پیام صلح‌آمیز مبتنی بر حقوق متقابل هستند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با الهام از خون و پیام شهیدان و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری دولت بتواند در مرحله پساتحریم گام‌هایی را در آبادانی و توسعه کشور بردارد. خوزستان عزیز و خرمشهر قهرمان هنوز آثار جنگ را برچهره دارند و جوانان و مردم خرمشهر و همه ایران باید از امید و نشاط بیشتری برخوردار باشند که این جز با وحدت و همدلی مردم میسر نمی‌شود.

انصاری با اشاره به حضور مردم در انتخابات 92 یادآور شد: با حضور آگاهانه مردم در صحنه و حماسه سیاسی در سال 92 امروزی دولتی از جنس رزمندگان و جهان‌آرا با همان روحیه، اهداف و اندیشه بلند در صحنه است. البته ما با عرصه‌های متفاوتی از جمله عرصه دیپلماتیک، ساماندهی اقتصاد،‌ کارآفرینی و تلاش برای عمران و آبادانی کشور مواجهیم که روح حاکم بر آنها باید ویژگی خانه‌های رفیع عرشی را داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید فضای کسب و کار، اداری، دیپلماسی و رسانه‌ای کشور مانند فضای دفاع مقدس باشد یعنی فضایی که منیت در آن رنگ باخته بود و رزمندگان فقط برای خدا کار می‌کنند و از شهرت گریزان بودند. در بازار پر سود این دنیا عده‌ای دچار خسران می‌شوند اما مردان هوشمند الهی در این تجارت دنیا جان، فرزند، آبرو و جوانی خود را می‌دهند تا رضای خدا را به دست آورند.

وی همچنین بیان کرد:‌ تقارن جالبی است که برنامه‌ریزی و مقاومت برای فتح خرمشهر بیست ماه طول کشید و امروز هم دیپلمات‌های جهادی ما با همان روحیه ایثارگری در عرصه دیپلماسی بیست ماه مقاومت کردند و با حضور مردم و حمایت مقام معظم رهبری توانستند عرصه غصب‌شده اقتصاد کشور را از اشغال تحریم‌گران بیرون بیاورند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی نام جهان‌آرا برده می‌شود همه عظمت، شکوه و صلابت دفاع مقدس توام با مظلومیت و رشادت تداعی می‌شود. خداوند در قرآن خانه‌هایی را وصف می‌کند که همواره یاد و ذکر خدا به طور مستمر در آنها در جریان است و در آن خانهها مردانی هستند که هیچ جاذبه و عامل مادی آنها را از یاد خدا بازنمی‌دارد. بی‌تردید اگر بخواهیم مصداقی بارز از این خانه‌های عرشی را در دوران خود معرفی کنیم، بیت شریف و رفیع جهان‌آرا یکی از این مصادیق است و در نگاهی وسیع‌تر، ایران اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس و خرمشهر سربلند و مظلوم مصداق وسیع‌تری از آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در خرمشهر از لحظات آغازین جنگ تحمیلی و در دوران پر محنت بیست ماه اشغال ظالمانه به وسیله ایادی استکبار تا آزادسازی یک شهر مقاوم در همه عرصه‌های دفاع مقدس، جبهه جنوب غرب مانند یک بیت رفیع بودند و بر فضای جبهه‌ها و خرمشهر، خدا حاکم بود و بس.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما جنگ‌طلب نبوده‌ایم، گفت: انقلاب ما پیام صلح و آزادگی را برای جهانیان آورده بود و ما حتی در مبارزه علیه شاه بر اساس رهنمودهای امام (ره) دست به اسلحه نبردیم. بارها گروه‌های مسلح نزد امام (ره) آمدند و از ایشان اجازه ترور خواستند اما امام (ره) فرمود که این کار درست نیست. انقلاب ما از مجرای آگاهی‌بخشی به مردم برای حضور در صحنه به پیروزی رسید.

وی افزود: استکبار جهانی به دستیاری حزب بعث و صدام، جنگ را به مردم ایران تحمیل کرد و وقتی جنگ شد مسأله دفاع از کشور، انقلاب و اسلام به عنوان یک امر الهی و واجب شرعی پیش آمد. بی‌شک دوران دفاع مقدس صحنه‌ای از زندگی بهشتیانی بود که جز اخلاص، ایمان، شجاعت، توکل به خدا و نترسیدن از دشمن چیز دیگری از آنها به چشم نمی‌خورد. دشمن با جنگ تحمیلی در صدد بود که انقلاب را در نطفه خفه کند اما مکرشان با مکر خدا خنثی شد و دفاع مقدس به صحنه‌ای برای ظهور و بروز جوهره ناب انسانی تبدیل شد.

وی در ادامه عنوان کرد: دوران دفاع مقدس با همه بزرگی‌ها و عظمتش تمام شد و در این میدان گوهرهایی از آسمان در قالب انسان‌های مجاهد و بارز درخشیدند. امروز ما به عنوان میراث‌داران راه و خط امام (ره) و ادامه‌دهندگان راه و خط امام و ادامه‌دهندگان راه فاتحان خرمشهر و شهدای مظلومی چون جهان‌آرا باید داستان رشادت و معصومیتشان را در همه عرصه‌ها تکرار کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: امروز به حمدالله نظام جمهوری اسلامی در پرتو آن رشادت‌ها و بزرگمردی‌ها به درختی پرثمر و تناور به عنوان یک قدرت اثرگذار منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. امروز نام مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به عنوان نماد مقاومت، مردانگی و ایستادگی انسان‌های بافرهنگ و صلح‌طلب در عرصه جهانی مطرح است و می‌درخشد. ما در دفاع مقدس از منطق صلح‌طلبی دفاع کردیم و امروز همه‌مان در سایر عرصه‌ها وظایف سنگینی داریم.

انصاری ادامه داد: امروز دشمنان در صدد هستند که چهره‌ای مخدوش و وحشی از اسلام معرفی کنند و اسلام روزهای سختی را می‌گذراند. کشورهای اسلامی در موجی از خون، ترور و وحشی‌گری فرو رفته‌اند و توطئه استکبار توانسته مشی خوارج را در برخی گروه‌ها به وجود بیاورد. در میان این ناامنی‌ها و در منطقه ناامن ما، کشور جمهوری اسلامی ایران از پرتو خون شهیدان به مرکز امن منطقه و الهام‌بخش اسلام راستین تبدیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: مرحوم جهان‌آرا به شدت از اینکه بزرگان انقلاب در کج‌اندیشی‌ها مورد اهانت قرار بگیرند متاثر بود و با رفتار خود به همگان درس اخلاق، همزیستی و اخوت اسلامی می‌داد. باید رحلت او را به همه تسلیت عرض کنم و از همه مردم ایران و همه کسانی که به نحوی بعد از شنیدن این خبر ابراز محبت کردند و پیام دادند به‌ویژه رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور با کرامت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی، بیت رفیع امام به خصوص حاج سیدحسن آقا خمینی و جناب آقای خاتمی و دیگر بزرگان صمیمانه تشکر کنم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا