هیچ اعتمادی به گزارش های عربستان درباره حادثه منا وجود ندارد

علاءالدین بروجردی پنجشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به حادثه خونین منا و جان باختن بیش از یکهزار حاجی و با یادآوری درخواست خود برای اعزام کمیته حقیقت یاب به عربستان اظهار داشت: رییس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرده است که دولت عربستان به ماموران حج و زیارت ایران و دیگر کشورها برای ورود به بیمارستان ها اجازه نمی دهد.

وی ادامه داد: بنابراین، هیچ اعتمادی به گزارش های دولت عربستان در این زمینه نیست و این حق مسلم ماست که مسوولان امنیتی، وزارت خارجه و مسوولان حوادث غیرمترقبه ما از وزارت کشور و هلال احمر، یک تیم کارشناسی را به عربستان اعزام و نتیجه را به مجلس و دولت گزارش کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی با بیان اینکه تماس تلفنی رییس مجلس کشورمان با روسای مجالس دیگر کشورها یک ضرورت است که انجام می شود، گفت: در این رابطه، ظرفیت های دیگری مثل اتحادیه بین المجالس آسیایی و بین المجالس اسلامی را هم داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

بروجردی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت عربستان بخاطر این حادثه باید مسوولیت بپذیرد و پاسخگو باشد.

وی درباره راه تشکیل و اعزام کمیته حقیقت یاب ایران به عربستان نیز اظهار داشت: این کار را باید وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات عربستانی مطرح کند و در داخل نیز، معمولا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود کرده و موافقت می کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا