بازگشت بورس تهران به خط قرمز

بورس تهران بعد از یک استراحت کوتاه در پایان هفته گذشته، مجددا نزولی شد و به روند کاهشی خود بازگشت.

در حالی اوضاع بورس تهران در اولین روزهای مهر ماه اندکی بهبود یافت که تالار شیشه ای از مسایل عمیق تری همچون نرخ سود بانکی، کاهش قیمت‌های جهانی، نرخ خوراک 13 سنتی پتروشیمی‌ها، کمبود نقدینگی و رکود اقتصادی رنج می‌برد.

به این ترتیب ادامه ابهامات اقتصادی موجب شده است تا شاخص بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته ریزش 155 واحدی را تجربه کرده و به نیمه 65 هزار واحد بازگردد.

در بازار امروز نیز شرکتهای مطرح بازار روند منفی به خود گرفتند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، بانک ملت، تاپیکو، پتروشیمی جم و مبین به همراه بانک صادرات و پاسارگاد از شرکتهای تاثیر گذار در افت شاخص بورس بودند در مقابل شرکتهایی مانند نفت و گاز پارسیان و غدیر دو شرکتی بودند که با رشد خود مانع از ریزش بیشتر بورس شدند.

در بازار اولین روز هفته نیز شرکتهای قندی همچون قند اصفهان، قند قزوین و کارخانجات شهید قندی با افزایش تقاضا مواجه شدند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند در این میان شرکتهای فولاد خراسان، تولیدی بهسرام و فولاد خوزستان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار کم رمق امروز ارزش و حجم معاملات نیز به شدت افت کرد و در مجموع 249 میلیون سهم به ارزش 43 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 263 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا