1.4 میلیارد گوشی اندرویدی در دست کاربران جهانی

گوگل روز گذشته کنفرانس سالانه خود را برگزار کرد و طی آن دو گوشی هوشمند جدید این شرکت با نام Nexus 5X و Nexus 6P معرفی شد.

به گزارش موبنا، در این کنفرانس سالانه گوگل به جز معرفی محصولات جدید، آمار و ارقامی را منتشر کرد که برای مراکز خبری بسیار جالب بود.

«ساندرا پیچای» مدیرعامل جدید گوگل با حضور در این کنفرانس توضیح داد در حال حاضر بیش از 1.4 میلیارد دستگاه فعال در جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. نکته جالب در صحبت‌های او استفاده از واژه «فعال» بود و از این طریق نشان داد تعداد گوشی‌هایی که هم اکنون در سراسر جهان استفاده می‌شوند و روی آنها سیستم عامل اندروید نصب شده، از مرز 1.4 میلیارد دستگاه هم گذشته است.

پیچای توضیح داد که برای مشخص شدن این آمار یک بررسی جهانی در 30 روز گذشته صورت گرفته است تا آمار کلی از گوشی‌های فعال اندرویدی در جهان به دست آید.

این شرکت در ژوئن 2014 تعداد گوشی‌های فعال اندرویدی در بازار جهانی را یک میلیارد دستگاه گزارش داده بود که رقم جدید رشد 40 درصدی آنها را نشان می‌دهد. البته به خاطر داشته باشید که این آمار کل گوشی‌های اندرویدی که از ابتدا تا امروز ساخته شده‌اند را پوشش نمی‌دهد و فقط مربوط به گوشی‌های فعال در دستان کاربران جهانی است.

بررسی‌ها نشان داد طی 30 روز گذشته بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند اندرویدی وارد فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل شده است. به عبارت دیگر طی یک ماه گذشته 400 میلیون دستگاه گوشی اندرویدی در جهان از خدمات فروشگاه گوگل استفاده نکردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا