نخستین گوشی‌های مایکروسافت مبتنی بر ویندزو 10 آماده ورود به بازار

شعبه رسمی مایکروسافت در کشور بریتانیا دو گوشی هوشمند جدید Lumia 950 و Lumia 950XL را به لیست محصولات خود اضافه کرد تا نخستین گوشی‌های ساخته شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار بگیرند.

به گزارش موبنا، در بخش «گوشی‌های آماده ورود به بازار مبتنی بر ویندوز 10» سایت اینترنتی شعبه بریتانیایی مایکروسافت این دو گوشی معرفی شده‌اند. البته باید گفت این دو محصول به اشتباه روی سایت معرفی شدند و مایکروسافت قصد نداشت در شرایط کنونی آنها را معرفی کند.

شرکت مایکروسافت بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم گرفته است در تاریخ 6 اکتبر با برگزاری مراسم ویژه نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز 10 و نسل جدید گوشی‌های مبتنی بر آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

در این سایت قیمت دو گوشی مذکور اعلام نشده است. ولی مشخصات آنها با آنچه که منابع آگاه از پیش اعلام کرده بودند برابری می‌کند. دو گوشی Lumia 950 و Lumia 950XL به ترتیب نمایشگرهای 5.2 و 5.7 اینچی را در خود جا داده‌اند که کیفیت تصویر در هر دو آنها QHD است.

گوشی هوشمند Lumia 950XL تراشه قدرتمند Snapdragon 810، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، سیستم پشتیبانی از کارت حافظه microSD و باتری 3300 میلی‌آمپری را در خود جا داده است.

مدل کوچکتر این محصولات که با نام Lumia 950 شناخته می‌ّود همراه با تراشه Snapdragon 808 و باتری 3000 میلی‌آمپری به دست کاربران می‌رسد. هر دو گوشی مذکور دوربین دیجیتالی 20 مگاپیکسلی با حسگر تصویری PureView، فلش سه‌گانه و سیستم ورودی USB Type-C را شامل می‌شوند.

از هم‌اکنون کمتر از 10 روز باقیمانده است تا مایکروسافت این دو گوشی هوشمند را به همراه نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز 10 معرفی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا