تخلف بانک مرکزی در صدور مجوز صرافی ها قابل پیگرد است

ایرج ندیمی در گفتگو با موبنا افزود : متاسفانه برخی شایعات در خصوص تخلف درصدور مجوز برای صرافی ها و اینکه بسیاری از افراد واجد شرایط هنوز نتوانسته اند مجوز دریافت کنند به گوش می رسد ،در صورتی که این موضوع برای مجلس اثبات شود، قابل پیگیری است ،چرا که این اتفاق باعث فساد در جامعه خواهد شد .

وی با ذکر این نکته که این موضوع باعث بروز فساد و فعالیت های زیر زمینی خواهد شد ،اظهار داشت: این قانونی و منطقی نیست که مردم را میان زمین و آسمان نگه داریم و تکلیف این افراد را مشخص نکنیم .

این نماینده مجلس یکی از دلایل طرح ساماندهی صرافی ها را جلوگیری از فعالیت های زیر زمینی و غیر قانونی ذکر کرد و گفت : در صورتی که در صدور مجوز برای متقاضیان سلیقه های شخصی و یا سیاسی اعمال شود، باز هم شاهد بی نظمی در بازار ارز خواهیم بود.

همچنین سیدمحمدحسین میرمحمدی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار موبنا در خصوص تخلف بانک مرکزی در صدور مجوز برای صرافی ها گفت : اگر چنین خبری صحت داشته باشد خلاف قانون است ، چون در فضای کسب و کار نباید رانتی وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر تخطی از سوی بانک مرکزی به عنوان متولی و یا هر نهاد دیگر صورت گرفته باشد موجبات پیگرد قانونی را فراهم می کند .

میرمحمدی این تخلفات را در آینده بازار ارز موثر دانست و گفت :در کوتاه مدت این مشکلات تاثیرقابل توجهی در بازار ارز ندارد.

لازم به ذکر است بانک مرکزی از مردادماه سال گذشته مجوز کلیه صرافی ها را غیر قانونی دانسته و همه متقاضیان و فعالان این حوزه را ملزم به اخذ مجوز از این نهاد کرده ولی در عمل مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا