مراقب هکرهای تلگرامی باشید+ عکس

به گزارش خبرنگار موبنا، مدتی است که برخی از افراد سودجو با ارسال پیغامی با نام کاربری خود تلگرام مبنی بر ” مشترک عزیز با توجه به گزارشات رسیده از کشور شما در استفاده از تلگرام مشکلات خاصی پدیدار شده که موجب قطعی نرم افزار گردیده است. برای رفع این مشکل کد 5 رقمی ارسالی به تلگرام خود را برای ما ارسال کنید. با تشکر” اقدا کرده اند.
بعد از ارسال این پیغام که به صورت انگلیسی و فارسی برای کاربر مورد نظر و انتخاب شده ارسال می شود پیامکی حاوی کد ارسال می شود که در صورت وارد کردن این کد به آی دی ارسال شده، فرد یا همان هکر به راحتی می تواند به تمامی اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.
از این رو به تمامی کاربران موبایلی توصیه می شود به هیچ عنوان کدی در این خصوص اعلام نکنند و در صورت مشاهده چنین پیغامی در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بلاک کنند.
در همین راستا رئیس پلیس فتا اصفهان معتقد است که در چند ماه اخیر شاهد گسترش استفاده مردم از شبکه‌ اجتماعی تلگرام بوده‌ایم و به تبع آن، حجم جرائم و کلاهبرداری‌های مالی از طریق گروه‌های ایجاد شده در این شبکه رو به رشد بوده است.
photo_2015-10-04_14-42-29

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: چنین مسائلی به ویژه در سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند وایبر «Viber» و واتس آپ «Waths App» کمتر وجود داشت، اما از امسال که مردم به استفاده از شبکه تلگرام روی آوردند حجم کلاهبرداری‌های مالی از طریق این فضای مجازی افزایش یافته است.
رئیس پلیس فتا اصفهان همچنین به وجود باگهای امنیتی (نقص نرم‌افزاری) در برنامه تلگرام اشاره و تصریح کرد: هکرها می‌توانند از طریق این باگ‌ها و به روش حمله مرد میانی شناسه کاربری کاربران این شبکه را هک کرده و به آن نفوذ کنند.
مرتضوی درباره بیشترین حجم پرونده‌های پلیس فتا گفت: مسائل اخلاقی از جمله ایجاد مزاحمت، انتشار فیلم، تصاویر و اطلاعات خصوصی و تهدید و اخاذی در فضای مجازی همچنان بیشترین حجم پرونده‌های ما را تشکیل می‌دهد.
وی تنها راه پیشگیری از چنین مسائلی را حفظ اطلاعات شخصی خواند و افزود: کاربران به هیچ عنوان نباید تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در گروه‌ها به اشتراک بگذارند و از باز کردن لینک‌ها و فایل‌های ناشناخته خودداری کنند.
Telegram تلگرام
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا