فروکش کردن تب تبلت در بازار ایران

“فرید ملکی ” مدیرعامل شرکت پارس نوین مدیا واردکننده تبلت های اسمارت تاچ، لنوو و ایسوس در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به رکود بازار تبلت طی ماه های اخیر گفت: متاسفانه اشباع بازار دیجیتال از انواع تبلت باعث شده تا به مرور زمان میزان تقاضا برای انواع تبلت در کشور کاهش یابد.
وی افزود: از سوی دیگر تولید و عرضه انواع گوشی های موبایل با صفحه نمایش بزرگ باعث شد تا مشتریان رغبت چندانی به خرید این کالای ارتباطی نشان ندهند.
این فعال بازار بر این باور است که هم اکنون میزان حضور مراجعه کنندگان برای تبلت نیز در این بازار کاهش یافته به طوری که در حال حاضر کمتر کسی را می توان دید که برای خرید این کالا به بازار مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت پارس نوین مدیا خاطرنشان کرد: سردی بازار تبلت از ابتدای سال شروع و طی ماه گذشته به اوج خود رسیده که در پی این موضوع فعالان بازار برای فروش بهتر مجبور به تعدیل قیمت کالاهای خود شدند اما متاسفانه این امر نیز به بهبود وضعیت خریدوفروش این کالا کمکی نکرد..
در همین حال سینا تقی زاده یکی از کارشناسان فعال این حوزه در این باره گفت: از دو ماه گذشته تا کنون قیمت‌ها در بازار روندی کاملا نزولی داشته اما این امر نیز منجر به رونق این بازار نشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار از لحاظ تقاضا و سطح معامله در حد بسیار وخیمی است، افزود: هم اکنون میزان تقاضا در حد بسیار چشمگیری کاهش یافته است و چنین موضوعی باعث شده تا بازار به حالت نیمه‌تعطیل در آید.
تقی زاده افزود: با توجه به موضوع کاهش حجم تقاضا فعالان بازار برای جلوگیری از انبار شدن کالاها در فروشگاه و همچنین تامین هزینه‌های خود اقدام به کاهش قیمت‌ها در بازار کردند.
این اظهارات در حالی بیان می شود از بی رونقی بازار تبلت ماه های می گذرد و کارشناسان و فعالان این حوزه امیدی به رونق مجدد این بازار ندارند.
129/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا