شهادت سردار همدانی در ماموریت مستشاری

در این اطلاعیه آمده است: «سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر پنجشنبه حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.»

سردار همدانی و مبارزه
سردار شهيد حسین همدانی با همراهي شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب بويژه در دو استان همدان و کردستان بود و فرماندهي جبهه میانی سرپل ذهاب را بر عهده داشت. او سپس با همراهي حاج احمد متوسلیان، شهید همت و شهید شهبازی به تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول‌ا… (ص) پرداخته و با حضور و فرماندهي در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس در جرگه فاتحان خرمشهر قرار گرفت. او در طول هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران، فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان، فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس را بر عهده داشت و پس از آن نيز فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان و فرمانده سپاه محمد رسول‌ا… (ص) تهران بود. وي مفتخر به دریافت دو نشان فتح از مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است. اسماعیل کوثری نماینده تهران و از همرزمان شهید حسین همدانی می‌گوید: «من از سال 59 و در منطقه سرپل ذهاب با سردار حسین همدانی آشنا شدم و توفیق آن را داشتم که در کنار چنین انسان بزرگی به عنوان همرزم در جبهه حق علیه باطل خدمت کنم. نخستین ویژگی این سردار اسلام فعال بودن و حضور مستمر در تمامی صحنه‌های نبرد بود. خستگی‌ناپذیری، تلاش شبانه‌روزی و احساس تکلیف این شهید زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک او را دیده و درک کرده بودند.» همرزم شهید همدانی با بیان این که از آغاز بحران سوریه وی در منطقه حضور یافت تصریح کرد: «شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تاثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان ماموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگری دریافت کرد اما به دلیل تسلط بالای وی بر مناطق سوریه، چند روزی برای کمک فکری عازم منطقه شد که با عنایت پروردگار به خواسته قلبی و دلی خود یعنی شهادت نائل آمد.» این نماینده مجلس با بیان اینکه حضور سردار همدانی شرط پیروزی و دفاع در برابر داعش و تروریست‌های تکفیری بود گفت: «از روزی که سردار همدانی در سوریه حضور پیدا کرد و مسئولیت هماهنگی ارتش و نیروهای مردمی را بر عهده گرفت، مواضع تروریست ها ناامن شد و قوای مقاومت توانستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.» امیر خجسته نماینده مردم همدان نیز می‌گوید: «نام سردار همدانی برای سوریه امنیت را به دنبال داشت چرا که وی 150هزار بسیجی در سوریه تربیت و مدیریت کرد و دمشق را از سقوط قطعی نجات داد.» وی ادامه داد: «وقتی من در جلسه با مردم و فرماندهان در سوریه صحبت می‌کردم، می‌گفتند نام سردار همدانی برای دشمنان رعب و وحشت و برای دوستان امنیت و آسایش را به دنبال دارد و وی به ابووهب ملقب شده بود.» خجسته تصریح کرد: «در زمانی که برای بشاراسد در سوریه یأس و ناامیدی ایجاد شده بود و در حال سقوط بود سردار همدانی با عملکرد خویش امید را در منطقه ایجاد و از سقوط قطعی جلوگیری کرد.» وی ادامه داد: «سردار همدانی حافظ حریم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بود و در برای نجات آنها از دست داعش فعالیت می‌کرد.»
پیام تسلیت شخصیت‌های سیاسی و نظامی
شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشورمان روز گذشته شهادت سردار سلامی را تبریک و تسلیت گفتند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیام تسلیت خود شهادت سردار همدانی را فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق عنوان کرد و کارنامه خدمات او را مصداق تحقق آیه «و الذین قتلوا فی سبیل‌ا… فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنه عرفها لهم» دانست. آیت‌ا… آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در پیامی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و آورد: این شهید بزرگوار که پس از سالها مجاهدت و پاسداری از آرمانهای مقدس اسلام عزیز و نبرد با مظاهر کفر و نفاق، شربت شیرین شهادت را نوشید و به خیل کاروان شهیدان انقلاب اسلامی پیوست، از مجاهدان فی سبیل ا… بود که شهادت را فخر خود می‌دانست و چه نیکو در حراست از حرم اهل بیت علیهم السلام و هنگام ماموریت مستشاری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی به آرزوی خود رسید. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در پیام تسلیت خود نوشت: سردار رشید سپاه و فرمانده ارشد دفاع مقدس شهید حسین همدانی طی سالهای متمادی و در عرصه‌های دشوار و حساس و سنگرهای نبرد به دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و رهبری اهتمام فراوان داشتند که فرماندهی ردهای مختلف در سپاه از جمله سپاه حضرت رسول(ص) تهران بخشی از این تلاش‌ها بود. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم سردار همدانی را استراتژیستی توانا و خار چشم دشمنان و تکفیری‌های تروریست و حامیان آنها دانست و شهادت او را ضایعه‌ای عظیم برای جبهه مقاومت و در عین حال پشتوانه‌ای برای پیروزی نهایی و استمرار مسیر مقاومت و شهادت عنوان کرد. سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با تجلیل از نقش ارزنده شهید همدانی در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، حماسه دفاع مقدس، در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری – صهیونیستی و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در پیامی تاکید کرد: بی‌تردید با شهادت شهید حسین همدانی عزم رزمندگان جبهه مقاومت برای ریشه‌کن کردن تروریسم و صهیونیسم مصمم و مستحکمتر خواهد شد. وزیر دفاع در این پیام با هشدار به حامیان تروریسم‌های تکفیری- داعشی صهیونیستی تصریح کرده است آنان را در جنایات وحشیانه تروریست‌ها شریک جرم می‌دانیم و یکبار دیگر به آنان گوشزد می‌کنیم که عواقب هولناک جنایات تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی دیر یا زود دامان آنان را نیز در بر خواهد گرفت و آنگاه دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت. همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت و آورد: جامعه جهانی باید ضرورت مبارزه علیه تروریسم تکفیری و نابودی کامل این جریان ضد انسانی و اسلامی را بیش از پیش در اولویت قرار داده و حل ریشه‌ای این پدیده ضد بشری را با جدیت دنبال کند. سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه و محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس و سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از شخصیت‌هایی بودند که با حضور در منزل شهید همدانی به خانواده این سردار شهید تبریک و تسلیت گفتند.
مراسم تشییع شهید همدانی
پیکر شهید سردار حسین همدانی قرار است 9صبح روز یکشنبه (فردا) ابتدا از مقابل حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) سپاه محمد رسول‌ا… تهران بزرگ و سپس در زادگاهش همدان تشییع و به خاک سپرده شود.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا