اجلاس بررسی تحولات منطقه با همکاری کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران برگزار می شود

در این اجلاس وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان و وزیران امور خارجه چند کشور منطقه و مقام های عالی رتبه سایر کشورها شامل وزرای خارجه پیشین، روسای و نمایندگان پارلمان ها و مدیران کانون های اندیشه دست اندرکار امور سیاسی و بین المللی و روسای شرکت های اقتصادی حضور خواهند یافت.
وزارت امورخارجه با انتشار این خبر تصریح کرد: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران که به واسطه مواضع اصولی و ثابت خود در برقراری صلح و ثبات و مبارزه با کلیه اشکال تروریسم و افراطی گری همواره آماده تشریک مساعی و همکاری با کشورهای ذی مدخل در حوزه همسایگی و منطقه و سازمان ها و نهادهای بین المللی ذیربط بوده است با همکاری کنفرانس امنیتی مونیخ که با نزدیک به پنجاه و دو سال برگزاری اجلاس سالانه در این خصوص فعال است،درصدد برآمده گامی در در جهت تبادل نظر و رایزنی پیرامون این مهم بردارد و در این چارچوب با برگزاری هم اندیشی با حضور ،سیاستمداران ،محققان و پژوهشگران منطقه خاورمیانه و اروپا روندها، چشم اندازها و راه حلهای احتمالی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند.
در این اجلاس، قرار است وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه ای و اهداف کشورهای فرا منطقه ای و آثار ناشی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
در منطقه،قرائت های خشونت آمیز و غیر انسانی از عقاید مذهبی یک تهدید اساسی است.با توجه به تاثیر ارتباطات و گسترش امواج جهانی شدن ابعاد شگرف و عظیم تهدید پیش رو در حوزه کشورها محدود نمانده و سراسر منطقه و مناطق همجوار در آسیا و اروپا را در خواهد نوردید.
موج عظیم مهاجرت هایی که اروپا را در حال حاضر درگیر خود نموده و اقدامات تروریستی در سرتاسر جهان در قالب ها و فراخوان اهداف گروه های تروریستی چون داعش نمونه ای از آثار یاد شده است. با نظر داشت ملاحظات اساسی و مهم فوق، اقدامات معطوف به مقابله و مهار تهدیدهای ناشی از بحران بایستی دارای ابعاد همکاری جویانه منطقه ای و بین المللی باشد.
اینگونه اقدامات خود مستلزم همفکری و تشریک مساعی فکری بین کشورهای مسئول و بازیگران منطقه ای با سایر طرف های نگران از این شرایط می باشد.
این اجلاس یک روزه 25 مهرماه 94 در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا