آشتیانی: آموزش و تجربه ملاک برتری در فوتبال است

ابراهیم آشتیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بازیکنانی مانند علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و سایر بازیکنان آن زمان تیم ملی فوتبال که هر کدام از آنها یک وزنه در فوتبال ایران هستند، از زمین های خاکی و کوچه و خیابان فوتبال را شروع کردند و زیر نظر اساتید فوتبال آموزش دیدند و در لیگ و دیدارهای تیم ملی فوتبال به تجربیات خود افزودند. در صورتی که این آموزش در تیم های پایه فوتبال امروزی ایران دیده نمی شود.
وی در ادامه بیان داشت: تیم فوتبال ایران هم اکنون بازیکنان استاندارد در دفاع چپ و راست ندارد. دلیل آن هم نداشتن آکادمی استاندارد و حرفه ای نبودن بازیکن سازی در تیم های پایه و نبود آموزش لازم است.
آشتیانی درباره نظر کی روش که فوتبال ایران را 24 سال عقب تر از ژاپن می داند، گفت: اگر منظور سر مربی فوتبال ایران سازماندهی و داشتن زیر ساخت در فوتبال باشد، حرف وی صحیح است. زیرا علاوه بر نداشتن زیر ساخت و سازماندهی در فوتبال ایران، بسیاری از آکادمی ها در باشگاه های فوتبال با دریافت مبالغ سنگین حاضر به حضور نوجوانان در فوتبال می شوند که سطح فنی آنها ملاک انتخاب و بازیکن سازی نیست.
وی تصریح کرد: این روش باعث می شود خلاقیت و تکنیک ذاتی، علاقه به این رشته و شجاعت که در بازیکنان ایران مشهود است، از بین برود و آموزش لازم را برای بروز استعداد خود نبینند در صورتی که در تمام باشگاه های صاحب سبک فوتبال با آموزش های لازم از تیم های پایه به تیم ملی فوتبال راه می یابند.
این پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال بیان داشت: کی روش باید بتواند با انجام بازیهای تدارکاتی در سطح بین المللی، فوتبال ملی را ارتقاء دهد. البته این کار دشواری است چون در تیم ملی بازیکن سازی خوب صورت نگرفته است.
آشتیانی درباره اشتباه علیرضا حقیقی در دیدار مقابل ژاپن افزود: دروازه بان هر تیم فوتبال تنها بازیکنی است که اگر اشتباه کند، ممکن است باعث شکست تیمش شود. اشتباهی هم که حقیقی در دیدار با ژاپن داشت به آموزش و تجربه کم این بازیکن مربوط می شود، حال فرقی نمی کند که حقیقی باشد یا بازیکن دیگر، وقتی آموزش لازم را ندیده باشد، دچار اشتباه می شود.
تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دیداری دوستانه به مصاف ژاپن رفت و این مسابقه یک بر یک به پایان رسید.

176/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا